18 יוני 2013
תגובות: 0

"אופטימיזציה" – מילת הקסם להגדלת הכניסות והמכירות באתר שלך

למי שלא מכיר את עולם המונחים והז'רגון המקצועי של מקדמי ובוני האתרים בימינו, המילה "אופטימיזציה" עלולה להישמע כמו קללה ביידיש. למזלנו, ההיפך הוא הנכון, ומדובר בלא פחות מברכה מלאת פוטנציאל לעסק שלכם. מיליוני בעלי עסקים ברחבי העולם בחרו לעשות את הצעד המתבקש והכול-כך הכרחי של בניית אתר אינטרנט לעסק שלהם. לא משנה אם זו חנות וירטואלית שמוכרת את המוצרים שלך בצורה אוטומטית, או אם מדובר בעמוד נחיתה שגורם לאנשים ליצור איתך קשר כדי לקבל ממך שירות – אם אתה לא באינטרנט, אתה לא קיים. ובכל זאת, הרבה פעמים אנשים בונים אתר, משקיעים ממיטב כספם וזמנם, ולאחר כמה חודשים שוכחים ממנו, או במקרה גרוע יותר, מתמרמרים כי הוא לא מניב תוצאות. מה בעצם קורה?

העניין הוא פשוט למדי, רובם המוחלט של האתרים ברשת נבנים ללא אופטימיזציה, או במילים אחרות – בלי התאמה אופטימאלית לכללים והחוקים של קוד נכון וקידום אתרים נכון. אם יש לכם אתר שנבנה בלי להתייחס לדברים הללו מלכתחילה, או שהוא מיושן ולא עודכן בהתאם לרוח הזמן הנושבת ברחבי הרשת, ישנם סיכויים לא רעים שהאתר שלכם הוא "אתר מגירה", עוד אתר שעוצב, נבנה והושם אי שם במגירות העמוסות ומעלות האבק של ענן-האינטרנט האין-סופי.

איך זה קורה שהאתר שלי לא אופטימאלי?

ישנן מספר בעיות נפוצות שעומדות מאחורי המצב המרגיז הזה בו יש לכם אתר אבל הוא לא עושה את העבודה:

  • טרנד האתר האוטומטי – טרנד זה סחף את הרשת והפיל בפח בעלי עסקים רבים מאוד שחשבו שזה פשוט נהדר שיהיה להם אתר, אבל לא רצו להשקיע זמן רב, כסף רב או יותר מדי מחשבה. שירותי "אתר בלחיצת כפתור" קיימים מזה שנים לא מועטות, והבעיה העיקרית, אך לא היחידה איתם, היא שהם לרוב לא מתואמים לקידום אופטימאלי. חסכתם זמן בשלב הבנייה, אבל זמן זה ירד לטמיון עם אתר שלא מייצר הכנסה.
  • אתר חינמי – עוד טרנד שסוחף את הרשת כבר לא מעט זמן הוא האתרים שמגיעים חינם. כל איש עסקים ממולח יודע שאין דבר כזה חינם. אם מישהו מזמין אותך לארוחה עסקית, יכול להיות שהוא ישלם, אבל זה כי יש לכם משהו שהוא רוצה – תוצאות עסקיות שיכניסו לו הרבה יותר מההוצאה על הארוחה. ברוב המקרים, אתרי חינם בונים על כך שכמויות התוכן שאתם ועוד מליון הלקוחות שלהם מייצרים יובילו אנשים להיכנס וללחוץ על פרסומות. הכסף, כמובן, הולך אליהם, ולא אליכם, ובכל מקרה, הכנסה לא רואים מזה.

"אבל בניתי אתר עם בונה אתרים מקצועי!"

נכון, ישנם לא מעט אנשים שבונים את האתר העסקי שלהם עם מתכנת אתרים שמתעסק בתחום זה למחייתו. ובכל זאת, האתר שלהם לא עבר אופטימיזציה. שואלים איך זה בעצם? ובכן, כל תחום האינטרנט הוא תחום דיי גמיש. מעצבים-גראפיים של אתרים יודעים לרוב להרים אתר, אבל גם מתכנתי-אתרים יודעים למנף עיצובים קיימים או קצת לעצב, ומקדמי אתרים יודעים קצת מהכול, מה שאומר שמי שבנה לכם את האתר אולי יודע לתכנת בצורה מעולה, אבל את שאר הדברים הוא עשה כמו שהוא יודע, כמיטב יכולתו אומנם, אבל זה לא מספיק.

אם לא בניתם את האתר שלכם עם חברה או אדם שמתמחים בבניית אתרים מעוצבים ועם קוד אופטימאלי, לא קיבלתם את מה שאתם צריכים בשביל אתר אינטרנט רווחי, או לפחות לא הגעתם לשיא הפוטנציאל. אופטימיזציה היא לא מילה גסה, וגם שנים לאחר שהאתר קיים אפשר ואף כדאי לעדכן אותו, לרענן אותו, ולהעביר הילוך ברמת ההכנסות והמכירות שלכם.

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>