28 פברואר 2016
תגובות: 0

איך להגדיל את המחזור בלי להשקיע יותר כסף בפרסום

הרבה בעלי עסקים מקימים חנויות וירטואליות במטרה להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות בעסק שלהם, זו בהחלט מחשבה עסקית נכונה, לא מעט בעלי עסקים הצליחו למנף את העסק שלהם ולשפר את איכות החיים שלהם. אחת הסיבות להצלחה שלהם היא בגלל שהם ידעו שאם הם יגדילו את ערך ההזמנה הממוצעת בחנות שלהם הם יגדילו את מחזור המכירות שלהם. הם גרמו ללקוחות שלהם לרכוש מספר גדול יותר של מוצרים וקיבלו יותר כסף על ההזמנות, במילים אחרות, אם תצליחו להגדיל את ממוצע ההזמנה בחנות שלכם אתם תצליחו להגדיל את מחזור המכירות שלכם.

ניקח לדוגמא חנות וירטואלית שיש לה 10 הזמנות והממוצע שלהן הוא 10 ש"ח, ההכנסה שלה תהיה 100 ש"ח. אם החנות תצליח להגדיל את ממוצע ההזמנה מ-10 ש"ח ל-15 ש"ח, ההכנסה שלה כבר תהיה 150 ש"ח, גידול משמעותי של 50% בהכנסות רק מעצם העובדה שהחנות הגדילה את ממוצע ההזמנה.

מדוע כדאי להתמקד בהגדלת ערך ההזמנה הממוצעת?

בשוק המסחר האלקטרוני, רכישת לקוחות חדשים הינה משימה קשה ויקרה ולעתים קרובות דורשת השקעה בשיווק ופרסום. הגדלת ערכה של הזמנה ממוצעת, הינה אחת הדרכים היעילות והזולות יחסית להגדלת ההכנסה בחנות הוירטואלית. ביצוע אופטימיזציה להגדלת ערך ההזמנה היא צעד עסקי חכם, אתם עשויים לקבל פחות תנועה כוללת לחנות, אך לצפות להכנסות גבוהות יותר עקב ערך הזמנה מוגבר, זה עשוי לגרום לכם להיות בעמדה טובה יותר מאשר לולא נקטתם צעדים לייעל את ערך ההזמנה הממוצעת.

מומלץ בשבילך:

אז כיצד תוכלו לשכנע את הגולשים שלכם לרכוש יותר פריטים ולבזבז יותר כסף בכל רכישה? מדריך זה מציג 5 אסטרטגיות שבאמצעותן תוכלו להגדיל את ערך ההזמנה הממוצעת ללא השקעה במשאבים חיצוניים.

1. הציעו חבילת מוצרים

חבילת מוצרים עשויה לגרום ללקוחות לרכוש מספר פריטים כמו למשל רכישת מוצר והפריטים הנלווים להם, כמו למשל גיטרה, מגבר לגיטרה והתיק שיכיל את הפריטים הללו, או מוצרים המשמשים למטרה דומה כמו מי פנים, קרם לחות ותכשירים קוסמטיים אחרים המיועדים לטיפוח הפנים.

ישנן המון דרכים ליצור חבילות מוצרים, בתעשיית האופנה ישנן חנויות וירטואליות רבות המציעות אפשרויות כמו "רכישת טוטאל לוק", הצעה שמניעה את הגולשים לרכוש שלושה או ארבעה פריטים יחדיו בלחיצה אחת. תחשבו על זה לרגע, לרובינו אין את היכולת של סטייליסטים שיודעים לשלב בגדים, שיטה זו עוזרת לגולש לקנות את כל ההופעה וגם שיטה להגדלת ממוצע המכירה בחנות – win win situation.

הגדלת ערך ממוצע ההזמנה בחנות הוירטואלית

דוגמא להצעת טוטאל לוק בחנות בגדים

לקוחות שקנו את המוצר הזה קנו את אלה יחד

אמזון מציעה אפשרות לקנות את המוצר יחד עם המוצרים הנלווים שלו, הם עוזרים לגולשים לעשות קניה טובה יותר מצד אחד, ומצד שני הם מגדילים את ערך ההזמנה.

ניתן לפתות גולשים לקנות חבילת מוצרים על ידי הצעת מחיר מיוחד לחבילה, וכשהמוצרים ארוזים יחד, ישנה נוחות כלשהי המפתה יותר לקוחות לרכוש את חבילת המוצרים.

צרו כמה חבילות מוצרים ואסטרטגיות שונות על מנת שתוכלו לקבוע אילו מהן יספקו לכם את ההמרה הטובה ביותר שתיתן את התוצאות וההכנסות הטובות ביותר לחנות שלכם.

2. השתמשו בחכמה במוצרים דומים, נלווים ומוצרי קופה

לקוחות שגולשים בחנות שלכם, הם מוכנים לרכישה וזו בדיוק ההזדמנות שלכם להציע מוצרים אחרים שעשויים לעניין אותם ולהגדיל את ערך ההזמנה הממוצעת. שימוש חכם במוצרים דומים, נלווים ומוצרי קופה יכול להגדיל את ממוצע ההזמנה משמעותית.

שיטת מכירה "מוצרים דומים" – UPSELL – הציעו מוצרים דומים למוצר שהגולש צופה בו אך יקרים ואיכותיים יותר ממנו. לדוגמא, אם הגולש במוצר זרקור בעל 10 וואט הספק, הציעו לו זרקור של 20 וואט.

שיטת מכירת "מוצרים נלווים" – RELATED – הציעו מוצרים משלימים למוצר שהגולש מעוניין לקנות. לדוגמא, אם הוא מעוניין לקנות יין, תציעו לו כוסות, פותחן, קופסת זיתים, גבינות וכו'.

שיטת המכירה "מוצרי קופה" – CROSSELL – בדרך כלל הצעה זו מופיעה בסל הקניה, כמו המוצרים שמציעים לנו בחנויות הנוחות כשמגיעים לקופה, הציעו לגולשים מוצרים שלא חשבו לקנות שהגיעו לחנות שלכם. לדוגמא, אם אתם מוכרים בגדים, תוכלו להציע 10 קולבים במחיר מיוחד, 10 זוגות גרביים בחצי מחיר, 3 גופיות במחיר של 1 וכו'.


שיפור-מכירות-באתר-חנות

השתמשו בחכמה בשיטות מכירה אלו, עזרו לגולשים שלכם לרכוש בחנות שלכם, עזרו להם להכיר את המוצרים שלכם והציעו להם לשדרג במטרה לעזור להם לעשות את הרכישה הטובה ביותר עבורם, וכשתעשו זאת אתם תהיו עדים לגדילה בממוצע ההזמנה.

3. עודדו לקוחות לקנות יותר

אם אתם רוצים שהגולשים שלכם ירכשו יותר מוצרים, אתם חייבים לתת להם תמריץ. הנה כמה מהתמריצים שיכולים לעזור להגדלת ההזמנה הממוצעת.

מבצעים והנחות

הציעו הנחות בכדי שהגולשים שלכם ירכשו יותר מוצרים. הנחות כמו 1+1, קנו ב-300 ש"ח שלמו 200 ש"ח, קנו ג'ינס קבלו את השני ב 50% ועוד אחרים.

מבצעים אלו יצרו לכם תוכן לפרסום, יעשה עניין בחנות שלכם וכמובן יעודד גולשים לקנות.

משלוח חינם

הציעו משלוח חינם ברכישת מוצרים מעל סכום מסוים, בשיטה זו תוכלו לעודד אנשים לקנות בממוצע הזמנה שתרצו, אם למשל אתם מכוונים לממוצע הזמנה של 300 ש"ח, תציעו משלוח ברכישה מעל 300 ש"ח ואתם תראו את הקסם קורה.

free shipping

חברת "ריי קו אופ" מציעה משלוח חינם בקניה מעל 50$ ומוסיפה בתנאי שהם יהיו כוללים מוצרי סקי וגלשני שלג, שיטה מעולה לקדם מכירות של קטגוריה ספציפית וגם לקבוע את ערך ממוצע להזמנה בחנות.

תגמול לקוחות באמצעות נקודות

תגמלו לקוחות שרכשו בחנות הוירטואלית בשיטת הניקוד, זוהי דרך נהדרת להגדיל את ערך ההזמנה הממוצעת שבאותו הזמן, אתם אף מטפחים את נאמנות הלקוחות. ככל שהלקוחות ירכשו יותר מוצרים, כך הם אף יזכו ביותר נקודות. מימוש הנקודות, יוכל להתבצע באמצעות הנחות, מתנות ותמריצים אחרים.

4. המלצות מותאמות אישית

הלקוחות שלכם יגיבו טוב יותר כאשר תציעו להם מוצרים רלוונטים עבורם, כך הם ירכשו יותר. ישנן שיטות מפתח שיכולות לסייע ללקוחות שלכם לאתר את המוצרים הרלוונטיים ביותר עבורם.

התאמה אישית – השיווק יהיה יעיל יותר כאשר הוא 1:1. כאשר הלקוחות רוכשים דרך החנות הוירטואלית שלכם, הרבה יותר קל לזהות ולהתאים עבורם את חווית הקניה. התאמה מסוג זה, יכולה להיות פשוטה כמו למשל התאמה אישית בנוסח: "ברוך הבא לאתר" עם שם הלקוח או בדרך מתוחכמת יותר כמו התאמה אישית של מבצעים עבור לקוחות ספציפיים כמו דפי נחיתה שיכללו קטלוגים מיוחדים של מוצרים שהלקוחות מתעניינים בהם.

התאמת מוצרים ללקוחות זה העתיד, תראו את אמזון איך היא עושה את זה בגדול.

התאמת מוצרים ללקוחות זה העתיד, תראו את אמזון איך היא עושה את זה בגדול.

המלצות – לעיתים קרובות, הלקוחות אינם יודעים בדיוק מה הם רוצים או צריכים והם מחפשים עזרה בבחירת המוצרים. כבעלי חנות וירטואלית, אתם יכולים להשתמש במידע שאספתם על לקוחותיכם על מנת שתוכלו לעזור להם בבחירת המוצרים.

חיפוש באמצעות שאילתא – באמצעות המלצה על מוצרים המבוססים על מילות המפתח שהלקוח חיפש בחנות שלכם.

מיקום גאוגרפי – הציעו מוצרים רלוונטיים המבוססים לפי נתונים מסוימים כמו אקלים המדינה בה נמצא הלקוח, תקנות המדינה ופרטים נוספים על האזור בו הוא נמצא.

היסטורית קניה – באמצעות הרכישות שהלקוחות שלך ביצעו בעבר, תוכל להמליץ להם על מוצרים אחרים.

מגזרי לקוחות – השתמש בהיסטוריית רכישת לקוחות העונים על נתונים דמוגרפיים דומים, על מנת להציע להם מוצרים שעשויים לעניין אותם.

5. מדיניות החזרת מוצרים בדרך קלה ופשוטה

אחת הדאגות הגדולות של הלקוחות לגבי רכישה מקוונת תהיה בנוגע להחזרת מוצרים לאחר שכבר רכשו אותם. במידה והלקוח יחשוב שהחזרת המוצרים תחייב אותו בסכום מסוים, או לחלופין תגרום לו לקשיים, הוא ירכוש פחות פריטים בכדי למזער את הסיכון הכרוך בהחזרת המוצרים. יחד עם זאת, מחקרים מצביעים על כך כי לקוחות הרוכשים יותר מוצרים, הם למעשה יחזיקו בהם {כלומר, הם לא יחזירו את המוצרים כאשר ההליך הוא קל} הם רק מעוניינים לדעת שמדיניות החזרת המוצרים תהיה פשוטה וקלה עבורם במידה ולא יהיו מעוניינים בהם.

חברת בונובוס מציעה 365 ימים להחזרת המוצרים, כן שמעתם נכון, היא מציינת באתר שאם תחזירו את המוצרים תוך 60 יום תקבלו כסף חזרה, ואם ההחזרה תהיה אחרי 60 יום ולפני 365 יום אז תקבלו זיכוי בחנות.

returns

עם הצעה כזו מי לא יקנה?! הצעת משלוח חינם גם על החזרה והחלפה של מוצרים ממקסמת את ערכה של ההזמנה הממוצעת.

לסיכום

ההבדל בין לשרוד לבין להרוויח בחנות הוירטואלית טמון במעשים הקטנים שהתוצאות שלהם גדולות, אין ספק שפרסום הוא פקטור חשוב מאוד בהצלחת החנות שלכם, אבל לא פחות חשוב להשקיע בהגדלת ממוצע ההזמנה, כי אם תדאגו להגדיל את ממוצע ההזמנה בחנות שלכם אז תהיה לכם הכנסה גדולה יותר שתאפשר לכם בשורה התחתונה להרוויח, להתרחב ולגדול.

השתמשו בטיפים שנתנו במדריך זה, עקבו אחרי השינויים והתוצאות שלהם, עשו אופטימיזציה עד שתגיעו לממוצע ההזמנה שהייתם רוצים.

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>