7 אפריל 2013
תגובות: 0

איך להגדיל את כמות הלייקים בפייסבוק

פייסבוק הפך עם הזמן לא רק לתופעה הגדולה ביותר באינטרנט מאז המצאתו, אלא גם לזירה ענפה של מסחר ופרסום. אי אפשר למכור בצורה ישירה ברשת-החברתית, אבל מאז שהאפשרות לפרסם עמודים מסחריים בפייסבוק הפכה ללגיטימית, כל החברות הגדולות החלו לייצר עמודים מעוצבים ולדאוג להביא אליהם כמה שיותר מעריצים. החברות הקטנות יותר החלו לעשות את אותו הדבר, ועם הזמן כמעט כל מי שהוא "מישהו" יצר עמוד פייסבוק במקביל לחשבון האישי שלו. הסיבות הינן ברורות, שכן פוטנציאל השיווק של הרשת החברתית הגדולה והמצליחה בעולם הוא כל-כך אדיר עד כי לוותר עליו יהיה שגיאה אדירה לכל בעל עסק.

אז עיצבתם עמוד פייסבוק, עמלתם ושקדתם, ויצרתם דף נעים ומפתה שנותן מענה ראשוני לכל מי שמחפש שירות או מוצר שאתם נותנים. אבל למה שהם ילחצו על כפתור ה"לייק" הכל-כך חשוב לכם?

הגדלת כמות לייקים – הלכה למעשה:

כדי להגדיל את כמות הלייקים, ובעצם להגדיל עוד ועוד את המעגלים בהם הפרסומים שלכם מתפרסמים ומגוון האנשים אליהם אתם מגיעים, יש ליצור עניין מיוחד, איזשהו גימיק, משהו שיפעיל את המבקרים. כמו שבדפי נחיתה באתרים יש "קריאה לפעולה" (call to action), כך גם יש פעולות מעודדות "לייק", דברים שגורמים לאנשים לחבב את העמוד.

תחרות בפייסבוק היא דרך מעולה לאסוף לייקים רלוונטיים. החשיבות של הרלוונטיות היא גבוהה למדי, שכן היכולת להמיר "לייק" ללקוח חייבת לעבור דרך הצינור של יצירת העניין במוצר שלכם. מי שיצטרף לתחרות וילחץ על הכפתור יעשה זאת מתוך רצון אמיתי לקבל את המוצר. אם הוא לא יזכה, הוא עדיין יזכה לשמוע שמישהו זכה, ולהתעדכן על כך שיש, למשל, הנחה של 10% לעשרים-וארבע השעות הקרובות, לכל מי שהשתתף בתחרות ולא זכה. נשמע טוב, לא?

עוד פעילויות חברתיות שונות יכולות לעורר עניין וחשק לאנשים לקרוא ולהשתתף בעמוד שלכם. דוגמאות רבות ניתן למצוא כשאתם גולשים. שימו לב מה עושים אחרים, מתחרים או משווקים מתחומים אחרים שמנצלים את הרשת החברתית, ולמדו את התנועות שלהם. הרבה מאוד כסף מושקע בפיתוח רעיונות למדיום השיווקי הזה, וחברות ענק מוציאות לאור גימיקים מדי יום. אם תרשמו כאוהדים לחברות רבות, תוכלו להיות עם היד על הדופק על כל הרעיונות השונים שלהם וללמוד.

הדרך הקלאסית והישנה היא סקר נושא פרסים בו גם תוכלו לאסוף מידע שיעזור לכם לשווק נכון לקהל היעד שלכם וגם לפרסם את עצמכם במקביל. רעיון נוסף שעובד מזה שנים הוא החידה האינטראקטיבית, חידה הכוללת חיפושים ברשת הקשורים למותג ואז השתתפות בהגרלה למי שמצא את התשובות וענה נכון.

עדכון סטטוסים מעניינים – חשוב!

עוד כלי בסיסי וחשוב עד מאוד, כלי שבשימוש נכון יכול להפוך את עמוד הפייסבוק שלכם לעמוד פעיל ולזירה תוססת של התרחשות הוא כלי הסטאטוס. עדכוני סטאטוס מגניבים, מעניינים ושגורמים לאנשים לפקוח עיניים בתימהון, להרים גבה, לחייך, לצחוק או פשוט להסתקרן, יגרמו לתסיסה ולמה שנקרא בעגה המקצועית "באזז".

כשעושים סטאטוס בפייסבוק יש להשתמש בתמונה, טקסט או אפילו סרטון, ולדאוג שהכול יהיה מדויק. חפיפניקיות, אלא אם היא אלגנטית והיא המהות של העניין (כמו שיווק של עסק לפרסום או מעצב שזה הסטייל שלו), לא תעבור עם תהודה והדף לא יזכה לאהדה. השקעה בסטאטוסים איכותיים יכולה להרים את הדף שלכם למקומות גבוהים וליצור הצלחה מהירה וחדה. עדכנו באופן שוטף, ללא הגזמה, ואם התאמה לקהל היעד, ותראו איך העמוד שלכם נוסק.

עוד דרך שפייסבוק מאפשרת לפרסום העמוד שלכם הוא ע"י פרסום בפייסבוק. אתם אומנם משלמים על המודעת פרסום, אך במסע פרסום אחד אתם יכולים לזכות בגל אהדה שימשיך להדהד הרבה אחרי שתסיימו את הקמפיין וכך תזכו להד שאתם זקוקים לו בכדי לייצר עוד הכנסות מלייקים בפייסבוק.

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>