20 ינואר 2015
תגובות: 0

איך לפרסם בפייסבוק

עמודים עסקיים בפייסבוק הפכו כבר מזמן לכלי הכרחי עבור רוב בתי העסק בארץ ובעולם, כמעט כל קמפיין פרסומי מלווה גם בקמפיין מדיה חברתית ובצדק – הלקוחות נמצאים במדיה החברתית, ולפי הסטטיסטיקה הם נמצאים שם כמה פעמים ביום ובמקרים רבים גם מעל שעתיים. כוחה הגדול של הרשת החברתית הפך אותה לגוף פרסום, ורגע לפני שנקפוץ לנושא העיקרי של המאמר ונסביר איך לעשות פרסום בפייסבוק – חשוב שנבין את השינויים שפייסבוק עוברת:

פייסבוק מקטינה את החשיפה לעמוד העסקי:

בראש ובראשונה שימוש בעמודים העסקיים כמקור הכנסה עיקרי עבור פייסבוק, על מנת לעשות זאת ומתוך ההנחה שהתכנים המועברים בעמודים עסקיים צריכים לעבור סינון הוקטנה באופן משמעותי חשיפתם האורגנית. עמוד עסקי המעוניין להגדיל את חשיפתו ולהגיע לאחוז גדול מקהל האוהדים וכן לקהלים חדשים יצטרך להשקיע כסף בפרסום העמוד העסקי במטרה להגיע לכל האוהדים בעמוד או לגולשים אחרים בפייסבוק שאינם אוהדי העמוד העסקי.

שיפור מתמיד במערכת הפרסום של פייסבוק:

תהליך נוסף שמטרתו לתמוך במודל זה של פייסבוק הוא שיפור מתמיד של מערכות הפרסום. אלו ידידותיות מאוד למשתמש, מאפשרות יצירת קהל ממוקד והחלטה על סוג הפרסום אשר יגיע אליו וכן מאפשרות פונקציות מורכבות יותר שמטרתן לאתר את קהל היעד שלכם ולפרסם לו בצורה היעילה ביותר.

מערכות חיצוניות למיקוד מדויק יותר:

באופן טבעי לצד אלו קמות גם מערכות חיצוניות המאפשרות שימוש ברשימות קיימות בהתאם לאינספור צרכים וקהלים. היכרות עם האפשרויות השונות תסייע לכם להשקיע את כספכם בחכמה ולהגיע לתוצאות פרסום איכותיות יותר.

עם זאת חשוב להדגיש ולהזכיר כי אתם פונים לקהל המוצף בגירויים, פרסומות ועמודים שונים ופרסום הוא לא קסם- תצטרכו להשקיע בקריאיטיב מדויק ומעניין ובהמשך תכנים רלוונטיים ומעשירים עבור קהל היעד שלכם. שילוב נכון של פרסום איכותי וממוקד ויצירת תמהיל תכנים נכון ומעניין יגדיל את התפוצה האורגנית של העמוד וייצר פעילות שיווקית רציפה מתוך העמוד.

פרסום בפייסבוק – איך מתחילים?

אפשרות הפרסום בפייסבוק פתוחה רק עבור מנהלי עמודים המוגדרים כadmin בעמוד אותו תרצו לקדם. שימו לב שעל מנת לפרסם יש להכניס פרטי כרטיס אשראי בינלאומי. אם יש לכם את שני אלו, אתם יכולים להתחיל.

1. נכנסים ליצירת פרסות חדשה, תמצאו תחת רשימת העמודים שלכם, לחצו עליה לכניסה

כניסה לפרסום בפייסבוק

2. בחרו את סוג הפרסום בו אתם מעוניינים, זכרו שתמיד ניתן לשנות, להוסיף או להפסיק את הקמפיין. רצוי מאוד ליצור תמהיל אשר מקדם את העמוד ואת העסק בצורה מקיפה- קמפיין גיוס אוהדים המשלב מעורבות בפרסום, צפייה בוידאו ושימוש באפליקציה (אם יש) ייצר תנועה ועניין גדולים יותר מקמפיין גיוס אוהדים בלבד.

בחירת בשטית פרסום

3. במידה ואתם מנהלים יותר מעמוד אחד תיפתח רשימת העמודים בחרו בעמוד אותו תרצו לקדם. במידה ובחרתם בקידום הפוסטים, כלומר העלאת המעורבות תיפתח רשימה של הפוסטים האחרונים שהעליתם, בחרו בזה שתרצו לקדם, שימו לב כי פייסבוק אינה מאשרת קידום תמונות שאחוז הטקסט בהן עולה על 20% ולא תאשר תמונה העוסקת בדימוי גוף.
לאחר הבחירה תינתן לכם האפשרות לבחור שם לקמפיין, תנו שם אשר יתאר היטב את הקמפיין והתקופה בה ירוץ על מנת שיהיה לכם קל יותר לעקוב אחריו. לדוגמא: קמפיין מעורבות רבעון ראשון 2015.

4. לאחר מכן ייפתח חלון המאפשר לכם למקד את הקהל אליו אתם פונים, מומלץ מאוד לחשוב מראש על כל הדרכים בהם תרצו למקד את קהל היעד: מין, גיל, אזור מגורים, שפות, תחומי עניין ואפילו תחומי עיסוק, גם כאן חשוב לציין שתוכלו למקד או להרחיב בהמשך. בין אפשרויות המיקוד תוכלו לבחור גם למי לפרסם- האם לאוהדים שלכם, חברים שלהם או לאנשים שלא הגיעו אליכם מעולם.

מיקוד הפרסומת בקהל היעד

5. בחרו תקציב ואת האופן בו תרצו להשקיע- האם תקציב חד פעמי, חודשי או יומי. יש באפשרותכם לבחור תאריך התחלה וסיום וכך תוכלו להחליט להתנסות בעשרה דולר ליום למשך שבוע. מומלץ מאוד להיכנס בזמן הקמפיין לסדרת המודעות שלכם, לבדוק את תוצאותיה, עלות ההקלקות ולראות האם כדאי לשנות תמונה טקסטים, בכדי לייצר יחס המרה טוב יותר. מעקב אחר הקמפיין צריך להיות יומיומי עד מקסום התקציב.

6. בחרו את אופן הקידום והאופטימיזציה- כלומר איפה, איך ובאיזו תדירות תרצו שהמודעות שלכם יעלו. ניתן לבחור האם במובייל בלבד, מחשבים נייחים, מודעות בפיד או בצד ימין. התמחור ישתנה בהתאם אך הבחירה באלו חשובה בהתאם לאופי העסק שלכם. מודעות להורדת אפליקציה למשל רלוונטיות יותר לפרסום במובייל.

7. בתמחור – הקפידו לתת bid משלכם ולא לתת לפייסבוק לעשות אופטימיזציה לבד לקמפיין שלכם. הרבה פעמים פייסבוק נוטה להציג את המודעות שלנו בפני אנשים שנוטים יותר להקליק אך לאו דווקא הם האנשים שבאמת מתעניינים בתוכן שלנו, כלומר פייסבוק יציג את המודעה בתדירות גבוהה יותר לאנשים בעלי נטייה ללחוץ על לחצן "אהבתי" כבר מהמודעה, אנחנו היינו רוצים להגיע לאנשים שנכנסו לעמוד שלנו מתוך עניין ובחרו לתת לנו סימון אהבתי אחרי שראו את התוכן, כך אנו יודעים שזהו קהל איכותי שבאמת יכול ומעוניין לרכוש את השירותים / המוצרים שלנו.

פרסום בפייסבוק לפי קליקים

לאחר שתעשו זאת תוכלו לראות כיצד תראה המודעה, אשרו או שנו במידת הצורך. אם המודעה לא נראית טוב מבחינת המיקום של התמונה תוכלו לשנות, אך אם השינוי לא מתאפשר באחד מהמיקומים ותרו עליו, עדיף לכם להיראות טוב באופן ממוקד מאשר להראות בכל הכלים אבל בצורה לא מקצועית.

advertise on facebook

גם אם בחרתם באופציות אחרות תעברו שלב אחרי שלב בצורה דומה ומאוד מדויקת, מצד אחד אין איפה לטעות כדי לפרסם אך יחד עם זאת תוצאות הקמפיין והיעילות שלו בהחלט יכולים להשתנות מאוד בין מפרסמים מנוסים למתחילים.
מחיר החשיפה ועלות הלייקים ירדו ככל שהקמפיין שלכם יהיה מעניין יותר מאחר ולצד האינטרס הכלכלי קיים בפייסבוק עקרון מנחה לפיו מקדמים יותר את מה שמייצר עניין.

שיטות פרסום נוספות בפייסבוק שחייבים להכיר:

ה"דארק פוסט" פוסט שנועד למודעה בלבד ואינו נגזרת של פוסט בעמוד. בעזרת כלי זה תוכלו ליצור מס' מודעות המיועדות לקהלים שונים, לבדוק ולהשוות בין מודעות עם תמונות או טקסט שונים מבלי לייצר עומס בעמוד. שימוש בכלי זה רלבנטי במיוחד כאשר אתם מעוניינים ליצור מודעה פרסומית שלא בהכרח יש בה עניין לכלל קהל האוהדים שלכם.
דארק פוסט ניתן ליצור מתוך מערכת הפאוור אדיטור בלבד.

קהל מותאם אישית (Costume Audience) פרסום זה מתאים עבור מי שיש ברשותו רשימות של טלפונים, כתובות דוא"ל, משתמשי פיייסבוק או משתמשי אפליקציות. רשימות כאלו ניתן להוריד או להשתמש ברשימות הקיימות אצלכם מתוך מועדוני לקוחות או מורידי האפליקציה שלכם.

קהל דומה (Lookalike Audiences) בעזרת פונקציה זו תוכלו "לבקש מפייסבוק" ליצור עבורכם רשימת קהל בעלי מאפיינים דומים לקהל האוהדים שלכם או לחילופין קהל הדומה במאפייניו לקהל היעד אליו אתם מפרסמים.

רימרקטינג בפייסבוק (Facebook Exchange) כלי שימושי מאוד עבור מי שמחזיק באתר מכירתי. כלי זה יאפשר לכם לאתר גולשים אשר ביקרו באתר שלכם אך לא ביצעו בו רכישה. על ידי יצירת מודעה אשר תופיע בפיד הפייסבוק שלהם תוכלו להחזיר אותם לאתר.

לסיכום

פייסבוק נוטים לומר שכל אחד יכול לפרסם במערכת הפרסום הפשוטה שלהם – לא בדיוק. אם תקציב הפרסום שלכם הוא כמה מאות שקלים בחודש ואתם רוצים להתנסות במערכת הפרסום בפייסבוק, מצוין – עשו זאת! אומנם שמדובר בפרסום בתקציב גדול יותר שמטרתו לגייס לידים לאתר או מכירות לחנות הווירטואלית שלכם – הפרסום בפייסבוק הופך להיות עסק למומחים.

מומחה פרסום בפייסבוק מכיר את כל שיטות הפרסום של פייסבוק ויודע להתאים לעסק שלכם את שיטת הפרסום הנכונה עבורו. הוא יחסוך לכם הרבה כסף הן מטעויות למידה והן בעלויות קליקים, הוא יצור קודי המרה שבעזרתם תוכלו לדעת בדיוק את יחסי המרה באתר או החנות הווירטואלית שלכם (מספר כניסות מול מספר הפעולות – השארת פרטים/רכישה), תוכלו לדעת כמה כסף אתם מחזירים מהפרסום והאם הוא משתלם.

פוסט אורח זה נכתב ע"י קרן מורנו מחברת Impleo, Digital Storytelling

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>