9 אפריל 2013
תגובות: 0

כך תשיגו 97% הצלחה ממסע הפרסום שלכם בפייסבוק

אם אתם בעלי עסק אינטרנטי או כל עסק אחר, בטוח שיש לכם טביעת רגל בפייסבוק. אם איכשהו הגעתם עד הלום ואתם עדיין ללא עמוד פייסבוק איכותי, הרשת החברתית מחכה לכם בכיליון עיניים. יש מקום לכולם, אך מקום טוב רק לטובים ביותר, והיתרון האדיר עם רשת חברתית הוא שלא אלו שנכנסו מוקדם יותר לוקחים את הקופה תמיד, אלא אלו שנכנסו חכם יותר, עם מחשבה יתרה ורעיונות מושכלים הם אלו שיגיעו רחוק. בזכות זה הרשת החברתית הגדולה באינטרנט היא כלי שיווקי כה מזמין ובריא, שכן לא משנה מתי אתם נכנסים, אלא רק איך, ועם כניסה נכונה לעולם השיווק של פייסבוק, הבאזז שאתם תיצרו כבר ירים אתכם על גלי ההצלחה.

מפרסמים חדשים – 2 אפשרויות לפניכם

1. ללמוד את הכלי השיווקי, את קהל היעד ואת העבודה ולנסות לשווק בעצמם.

2. לקחת בעל מקצוע שמתמחה בשיווק רשתי בפייסבוק – לתת לו את כל הפרטים ולעקוב אחרי העבודה שלו.

אפשר להתחיל באחד ולעבור לאחר, אבל מומלץ לעבוד עם איש מקצוע לפחות בהתחלה, כדי לא לפספס ואולי להתייאש. פייסבוק לא סתם נחשב לכלי כה אדיר בכוחו וחבל להחמיץ את ההזדמנות שהוא מציע על ידי שיקול מוטעה של עלויות לעומת פוטנציאל הרווח, שהוא במילה אחת – עצום!

מפרסמים וותיקים – חשבו שנית

אם כבר פרסמתם בעבר והתייאשתם, או אפילו אם פרסמתם והתוצאות בסדר, לרוב אפשר לקבל יותר. חברה שמתמחה ומתעסקת יום-יום עם שיווק ברשתות חברתיות בפייסבוק בעיקר יכולה לחקור את הסטטיסטיקה ואת השוק ולהבין בדיוק איך להרים את המודעה שלכם למקום יצרני ומניב. טעות גדולה שמפרסמים רבים עושים היא להתייחס לפייסבוק כמו אל קניון. יש לזכור שרוב המשתמשים בפייסבוק לא נכנסים לשם כדי לרכוש מוצרים. מדובר ברשת חברתית, שבבסיסה עומד הקשר האנושי והיכולת לחלוק חוויות עם קהילה של חברים, משפחה, ומעגלים רחבים יותר עד כדי זרים מוחלטים. מדובר ברצון לחלוק לראות ולהראות, והפניה לאנשים בצורה שיווקית בכדי למכור להם דבר מה לא תניב דבר אלא בוז ואולי אף "החרמה" בה ידווחו על המודעה שלכם או שיתחילו עליכם באזז שלילי ברשת.

אם יש לכם מוצר ואתם רוצים לפרסם נכון וליהנות מתוצאות חיוביות, השיגו חברים אמיתיים. צרו עניין, אירועים, תחרויות, מודעות אטרקטיביות, גימיקים – צרו באזז. ללא עבודה חכמה, לא תזכו לתוצאות, אבל בעבודה חכמה תגיעו לתוצאות כל-כך טובות עד כי לא תצטרכו עוד מדיה שיווקית מלבד פייסבוק.

פרסומת חברתית – לא מכירתית

עיצוב חכם של פרסומת בפייסבוק דורש היכרות לא רק עם כלים לעיצוב, אלא עם עולם דעת הקהל וה"מוד סווינגס" (מצבי הרוח) של הקהל הספציפי שלך. איש מקצוע יגיע חמוש בידע זה לעבודה של בניית המודעה, וכך יוכל למקסם את הרווח הפוטנציאלי. החוכמה נשענת על הכרות עם קהל היעד, מה מדליק אותם, מה מדבר אליהם, מה גורם להם ללחוץ על הכפתור המיוחל ולהצטרף כ"מעריץ", לרכוש מוצר, להשתתף בתחרות או אירוע, או כל דבר אחר שמגדיל את ההכנסות.

כשעוקבים אחרי מתחרים אפשר לקבל הרבה רעיונות, אבל לא באמת אפשר לדעת כמה הרעיון שלהם שנראה לך כל-כך לעניין הוא באמת הדבר הנכון בשבילך. לא ניתן באמת לדעת את התוצאות של מסע הפרסום של המתחרים, ומכאן שיש להיות עם האצבע על הדופק לגבי הפרסומות שלך, לשנות כשצריך, לעדכן כשכדאי, ולהבין לאן נושבת הרוח בכל רגע נתון. מודעה חכמה לא תהיה סטטית, והיא תשתנה בהתאם לצורך המשתנה של הקהל, תתאים לו, לרצונות שלו, תיגע באספקטים החברתיים \ שיתופיים ותלך יד ביד עם רוח הזמן.

במצב הפוך אגב, שהמתחרים שלך עוקבים אחרי הפרסום שלך בפייסבוק כדי לקבל רעיונות, זה מוריד לך בממוצע 3% מהצלחת מסע הפרסום שלך, והסיבה לכך היא שרוב הסיכויים שהמתחרה שלך לא יקנה ממך את המוצרים שגם הוא מוכר, הסיכוי שיקנה ממך קיים אך קלוש וזה יקרה רק במצב שהוא רוצה לבדוק את שיטת העבודה שלך.

לסיכום, פרסום בפייסבוק עובד, אם עושים אותו נכון. חשוב להבין מי הוא קהל היעד, מה מעניין אותו ולפנות אליו בדרך חברתית ולא מכרתית… ורק אז הקסם קורה :)

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>