27 אוקטובר 2013
תגובות: 0

עלות הקמת חנות וירטואלית

רשת האינטרנט הפכה עם השנים למרכז עסקי רחב היקף, עם פוטנציאל כלכלי אינסופי, שהולך וגדל בקצב מסחרר. חברות מסחריות גדולות, בעלי עסקים גדולים ובעלי עסקים בינלאומיים היו כמובן הראשונים שזיהו את הפוטנציאל האדיר שהרשת מציעה, אך עם השנים, ובעיקר בשנים האחרונות, פלטפורמות רבות הפכו את הרשת לנגישה יותר גם לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, מכל סוג.

השאלה הנשאלת התחלפה – לא עוד השאלה "האם כדאי לי להקים חנות וירטואלית?".
כיום השאלה הנשאלת היא מה היא הדרך האידיאלית להקים ולמנף את החנות הוירטואלית שלי.

במאמר זה אנו מרכזים למענך את העלויות הצפויות לך בדרכך להקים, למתג ולתחזק חנות וירטואלית מצליחה, שתמנף את העסק שלך לגבהים חדשים. אנו ממליצים לרכז את מיטב תשומת לבכם, בכדי לקבל את התמונה הרחבה ביותר על הנושא, למענכם ולמען העסק שלכם. נדגיש כי חשוב להכיר את הרשימה הזו לפני שניגשים לביצוע מו"מ עם חברה זו או אחרת, בכדי שלא תמצאו את עצמכם מופתעים בהמשך הדרך.

1. דומיין

מחיר: 80 ₪ בשנה

דומיין - שם מתחם

 

מעבר ללוגו ולשם החברה או העסק, ישנו שם אשר נרשם ברשומות של הרשת, מה שכתב בכתובת הURL, ודרכו מגיעים אליכם לאתר.

שם הדומיין שתבחרו צריך להיות מתאים:

א. לשם העסק שלכם ו\או למילת המפתח – בכדי למתג את העסק ולאפשר למנועי החיפוש למצב אותו בצורה האידיאלית בתוצאות שהם מציעים לאלו שיחפשו את המוצר שלכם במרחב הוירטואלי.

ב. לקהל היעד ולמדינה בה העסק שלכם פעיל.

1. חנות וירטואלית ישראלית – דומיין בסיומת co.il
2. חנות וירטואלית בינלאומית – דומיין בסיומת .com
3. חנות וירטואלית באנגליה – דומיין בסיומת co.uk, וכן הלאה…

2. אחסון החנות

מחיר: 50 ש"ח – 300 ש"ח, תלוי בכמות התוכן והמוצרים שיהיו לכם בחנות

hosting

ממש כמו בחנות רגילה שתקימו ברחוב או בקניון, כשאתם מקימים חנות וירטואלית, יש לה מקום בו היא ממוקמת, מחשב מרכזי עליו נשמר התוכן של החנות, מחשב הנקרא שרת. בחירה חכמה של חברת אחסון אתרים היא חשובה, ויש לזכור לוודא כי:

א. מהירות הטעינה של האתרים המאוחסנים על השרת מהירה
ב. ישנה תמיכה טכנית מקצועית לכל בעיה שתצוץ בעתיד
ג. יש גישה לפתיחת חשבון דוא"ל התואם את שם העסק
ד. יש שירותי גיבוי מלאים ויעילים

בעוד שנושא החשיבות שברכישת דומיין עם שם נכון מוכר ומדובר בחוגים רבים, כל תחום האחסון הוא מעין עננה אפורה, אצל אנשים שמחוץ לתחום, ולעיתים גל אצל בוני האתרים עצמם. מדובר בנושא בעל חשיבות עליונה, שיכול להוות את ההבדל בין חנות מצליחה ויעילה לבין חנות שוממת עם תנועה מינימאלית ויחסי המרה נמוכים במיוחד.

בארץ נהוג לעיתים קרובות לאחסן את האתר בשרתי החברה שבונה בשבילכם את האתר וזה מצויין, אך שימו לב, אם החנות שבניתם מיועדת לקהל שאינו בישראל, חשוב כי היא תאוחסן על שרת במדינה בה היא פעילה.

3. מחיר חנות וירטואלית

אם תעשו מחקר שוק מהר מאוד תבינו שפער המחירים בין החברות הוא עצום. יהיו כאלה שיציעו לכם חנות וירטואלית בחינם, כאלה שיציעו לכם חנות עם אותו מפרט במחיר של 5,000 ₪ ויהיו כאלה שיציעו לכם לבנות את אותה חנות ב 80,000 ₪, אז למה יש הבדלי מחיר כאלה גדולים?

מחיר חנות וירטואלית

קודם כל חשוב שנבין שיש 3 סוגים של חנויות וירטואליות בשוק:

1. חנות בשכירות קוד סגור – אתם בוחרים תבנית קיימת ומשלמים תשלום חודשי עבור השימוש בחנות, חלק מהחברות מציעות חנות בחינם אבל שתרצו דברים בסיסיים שטבעי לכם שהם יהיו חלק מהחנות מהר מאוד תגלו שהם בתשלום (אין דברים חינם, חינם זה רק גימיק שיווקי) החנות אינה שלכם ואין לכם גישה לקוד (קוד סגור אמרנו?) כך שאם תרצו להטמיע בחנות איזה שירות חיצוני (ויש הרבה כאלה) אתם לא תוכלו לעשות זאת והחברה גם לא תעשה זאת עבורכם ברוב המקרים וזה ממש יגביל אתכם.

עלויות:

הקמה מתבנית: עד 5,000 ₪
הקמה בעיצוב אישי: 5,000 ₪ עד 16,000 ₪
עלות שכירות ואחסון חודשית: 99 ש"ח עד 899 ₪

היתרון – הקמה מהירה מאוד (רק חשוב לציין שהמטרה היא לא להקים חנות מהר)
החיסרון – מתחרה שלכם יכול להקים חנות בדיוק כמו שלכם ע"י בחירת אותה תבנית, במידה ותרצו לעזוב אז לא תקבלו דבר כך שתאבדו את כל מה שבניתם ואת כל הוותק שצברתם, לוותק יש המון השפעה על המיקומים שלכם בגוגל.

למי זה מתאים? לפרטיים וגם עסקים עם תקציב מאוד קטן שרוצים לנסות למכור באינטרנט, עסקים שרוב העבודה שלהם בזאפ.

מה אנחנו חושבים? היא חנות נחמדה אבל לא מקצועית ולא לתווך הארוך, מי שרוצה להתחרות במחיר ורוצה להתממשק לזאפ היא יכולה להיות טובה עבורו, מי שמחפש חנות מקצועית ויש לו שאיפות לגדול גם בחו"ל – חנות בהשכרה ממש לא בשבילו.

*אנחנו לא בונים חנויות בשיטת השכירות

2. חנות פרטית קוד פתוח – אתם הבעלים של החנות ואתם מקבלים תמורה לכסף שאתם משלמים. המערכות הפופולריות בקוד פתוח הן Magento המיועדת לחנויות מסחר ו WordPress שהיא בעצם מערכת בלוג שאינה מיועדת לחנויות ווירטואליות אך הופכים אותה לחנות וירטואלית בהתקנת תוסף שנקרא Woocommerce. בחנות פרטית יש לכם את היכולת לתכנן ולבנות את החנות בדיוק כמו שאתם רוצים, כמו שהלקוחות שלכם היו מצפים, עם הפיצ'רים המתקדמים ביותר והשירותים החיצוניים המשפרים את אחוזי ההמרה פלאים.

עלויות:

הקמה מתבנית: כ- 10,000 ₪
הקמה בעיצוב אישי: החל מ 20,000 ₪
עלות אחסון חודשית: 179 ₪

היתרון הגדול – חנות בבעלותכם, חופשיות בתכנון ובהטמעה, ניתן להרחיב את יכולות החנות ע"י התקנת תוספים בעלות נמוכה, ניתן לעבור לחברה אחרת בלי בעיה.
החיסרון – אין.

למי זה מתאים? ליזמים ובעלי עסקים שרוצים להרחיב את קהל הלקוחות שלהם ולהגדיל את מחזור המכירות.

מה אנחנו חושבים? חנות כמו מג'נטו, שנחשבת למערכת הטובה ביותר בעולם, כוללת בתוכה את כל מה שבעל עסק צריך כדי למכור אונליין, ואם אינה כוללת משהו ספציפי אז אפשר להשלים עם תוסף במינימום כסף. מצוינת.

אתרים שנבנו במג'נטו: עדיקה, 1item, שילב, ACE קנה ובנה ועוד הרבה

ecommerce-website

3. חנות פרטית  קוד חברה – זו חנות שבנויה בדרך כלל על שפה שנקראת ASP.net או PHP (אגב, גם Magento ו- WordPress בנויות על בסיס PHP), השפה לא אמורה לעניין אתכם אבל רק בשביל שנבין ASP.net היא שפה מצוינת אך משתמשים בה למערכות מורכבות כמו למשל אתרי בנקים, אתרי יד שניה וכו'. למתכנת יש יכולת לבנות כל מה שהוא רוצה, הבעיה בחנות כזו שהעלויות מאוד גבוהות, אם תרצו לקחת אותה למתכנת אחר הוא יגבה ממכם זמן עבודה רק על ניתוח והבנה של מה המתכנת הקודם עשה (מה שבקוד פתוח זה לא קורה כי זו מערכת שכולם מכירים, כמו למשל רכב מאזדה שאתם מעבירים אותו ממוסך אחד לשני), כל שינוי קטן יעלה לכם הרבה כסף, אין תוספים לחנויות מסוג זה ושירותים חיצוניים המיועדים לחנויות מסחר אינם תומכים בחנויות האלה כזה כך שיש צורך להתאים את החנות בהרבה מהמקרים – וזה אפשרי, רק כרוך בעלויות גבוהות.

עלויות:

הקמה מתבנית: אין
הקמה בעיצוב אישי: החל מ 50,000 ₪
עלות אחסון חודשית: 179 ₪

היתרון הגדול: גמישות מרבית
החיסרון הגדול: עלויות תחזוקה גבוהות

למי זה מתאים? יזמים ובעלי עסקים שרוצים חנות אחרת כמו למשל אתר היכרויות שגובה תשלום חודשי מהמשתמשים, חנות מכירות בסגנון eBay שמאפשרת לגולשים להעלות את המוצרים שלהם ולמכור אותם באתר ועוד.

מה אנחנו חושבים: למה להמציא את הגלגל אם יש חנות מיועדת למכירות באינטרנט כמו Magento.

*אנחנו לא מציעים חנויות בשיטה זו

לסיכום:

אפשר להשוות מחירים בין חברות בתנאי שהשיטה והטכנולוגיה זהים, למשל תוכלו להשוות בין חברות שמציעות בניית חנות השכרה אך לא תוכלו להשוות בין חברה שמציעה חנות השכרה לבין חברה שמציעה חנות פרטית בקוד פתוח. עכשיו אתם יכולים לעשות השוואת מחירים נכונה בין ההצעות שתקבלו אבל זה לא סופי, לא נכון יהיה לשים הצעת מחיר אחת ליד השנייה ולהשוות, בסופו של דבר אתם לא קונים תמי 4 משתי חברות שונות אלא מדובר בשירות ומקצועיות של חברה ולכן יש לקחת בחשבון את הניסיון של החברה בתחום, תיק הלקוחות שלה, לקוחות ממליצים, את תהליך הקמת החנות וגם מי הם האנשים שהולכים להוביל אותכם בתהליך הזה (האם הם מכרו אי פעם באינטרנט? אה לא… אז איך הם יובילו אתכם בתהליך?).

חשוב גם לציין את נושא ההתממשקות לקופה קיימת במטרה לסנכרן מלאי למשל או למשוך מוצרים וכד' הוא נושא שמקפיץ את עלות החנות משמעותית ויש להתייחס אליו בנפרד, המחיר יכול להגיע גם לכמה עשרות אלפי שקלים. זה עניין של זמן עד שחברות כמו חשבשבת, רווחית, פריוריטי ומערכת ERP יבנו תוסף לMagento או ל WordPress (כמו שעשו חברות הסליקה) ואז העלויות יהיו כמעט אפסיות. מי שיש לו צורך בזה לא תהיה לו ברירה אלא לפתח, מי שיכול להמתין – שווה לו.

4. גביית תשלום ישירות מהאתר

הקמה: 400 ₪
תשלום חודשי: עד 150 ₪ (תלוי כמות עסקאות)

online-payments

גביית תשלומים דרך החנות הוירטואלית שלכם נעשית ע"י אחת מהחברות המובילות לסליקה וירטואלית מאובטחת (דוגמת טרנזילה וקרדיט גארד). חברות אלו מהוות שער בין החנות שלכם לבין חברות האשראי הגדולות, שער חיוני שמבטיח סליקה בטוחה ללא חשש.
השירות שמעניקות חברות אלו עלה לכותרות לפני מספר שנים לאחר אחת הפריצות הגדולות ביותר בהיסטוריה של האינטרנט, פריצה שהתאפשרה מפני שחברות מסוימות אחסנו מידע רגיש – שמות מלאים, מספרי כרטיסי אשראי ומספרי תעודות זהות, ישירות על השרתים שלהן. בעקבות פריצות אלו החוקים השתנו ומאז חל איסור מוחלט לפי חוק לשמור את מספרי כרטיס האשראי של הגולשים והלקוחות בתוך האתר חנות שלכם, כל ההעסקאות עוברות דרך חברות לסליקה וירטואלית שהן בעצם מקשרות בין האתר לבין חברת האשראי.

5. תשלום לחברות האשראי

מחיר: לפי %

חברות-אשראי

כמו במקרה מעבר לשירות שנותנות חברות הגבייה המאובטחת, ישנו תשלום חודשי לחברות האשראי הגדולות, הנגבה לרוב באחוזים מעסקאות, וללא דמי הקמה. תשלום זה הינו המקביל לתשלום שמשלמים בעלי חנויות רגילות, מחוץ לרשת, כשהם מעבירים כרטיס אשראי בחנות שלהם.
העסקאות מעט שונות בחברות האשראי השונות, ומאפשרות מדרגות שונות בהתאם להיקפי העסקאות הצפויות. הסכמים אלו ניתנים לרוב לשינוי עם הזמן, בהתאם לצמיחה של החנות שלכם.

6. רישיון SSL

מחיר: $100 בשנה

אתר מאובטח

בכדי לסגור את העסקה מול חברת האשראי שתעניק לכם את שירותי הסליקה, תצטרכו להפיק מספר רישיון SSL – Secure Socket Layer, שיאפשר מעבר מאובטח לעמוד הגבייה בו מתבצעת הפניה לחברת הסליקה. מדובר בפרוטוקול אינטרנטי לאבטחת מידע, והוא מהווה את הסטנדרט בתעשייה כולה.

לסיכום

אלו הם 6 המרכיבים העיקריים והחשובים ביותר בהקמת חנות וירטואלית. ניקח את ההזדמנות וחזור ונדגיש כי ישנה חשיבות עליונה להכרת המרכיבים הללו, והסיבה שאנו מדגישים בפניכם זאת שנית היא בכדי להכין אתכם להמשך הדרך.
ישנן חברות שונות המציעות שירותי הקמת חנות וירטואלית במחירים נמוכים במיוחד, אך עם הרבה אותיות קטנות. אתם, שקראתם את המאמר הנ"ל ומכירים את המרכיבים להקמת חנות וירטואלית, יכולים לשאול את השאלות הנכונות, כדי להימנע ממצב בו אתם מתחילים בתהליך בניית החנות, ועם הזמן מגלים עוד ועוד הוצאות, לדוגמת רישיון הSSL, התשלום להקמת החשבון עם חברת הגבייה, ושאר העלויות אשר תיארנו במאמר זה.

מתוך הכרות רבת שנים עם התחום, זיהינו את הצורך הרחב בפיתרון להקמת חנות וירטואלית מוצלחת, בצורה בהירה, וללא הוצאות בלתי צפויות. כמענה לצורך זה, ומתוך הניסיון העשיר שלנו בתחום, יצרנו חבילה מקיפה ועשירה המתומחרת מראש באופן מלא לחלוטין. במילים אחרות – מהרגע בו החלטתם כי הגיע הזמן, ודרך כל הפרטים הקטנים הדורשים התייחסות, הכול כלול לחלוטין, ואין הפתעות בהמשך הדרך.

הקמת חנות וירטואלית בצורה זו מאפשרת בנייה של תוכנית עסקית יציבה ובהירה, ומאפשרת לכם להחזיר את ההשקעה בקלות, ולהתחיל ליהנות מהכנסה יומיומית ומההתפתחות מהירה של העסק שלכם. בעוד שהקמתה של חנות מסורתית באופן פיסי מתחילה לרוב מהוצאות של מאות אלפי שקלים בשנת ההקמה בלבד, הקמה של חנות וירטואלית מצליחה יכולה לעלות אף 20,000 ₪ בלבד, סכום הקטן בעשרות אחוזים מהסכום הנדרש לחנות רגילה.

מעבר לעלויות ההקמה המזעריות של חנות וירטואלית, קהל היעד שלכם הופך להיות הרבה יותר נגיש, וכמובן, הרבה יותר גדול. בעוד שחנות רגילה זוכה ללקוחות מקהל העוברים והשבים בלבד, או במקרה הטוב יותר מהפניות שהגיעו מלקוחות מרוצים, החנות הוירטואלית שלכם מאפשרת לכם להיכנס למרחב האינטרנטי, בו גולשים מיליוני אנשים 24 שעות ביממה.

אנו נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה, ומזמינים אתכם להתעניין ולקבל תמיכה וייעוץ בבחירה, בהקמה ובקידום החנות הוירטואלית שלכם.

ecommerce-website

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>