13 אוגוסט 2015
תגובות: 0

מה באמת צריך כדי לפתוח חנות וירטואלית

הייתם רוצים הכנסה פסיבית חודשית של 10,000 ש״ח או אולי 100,000 ש״ח מהאינטרנט? עד כמה שזה נשמע רחוק לחלקכם זה לגמרי אפשרי, יש לא מעט יזמים ובעלי עסקים שעושים את זה ומגשימים את החלום – וגם אתם יכולים.

זה לא סוד שיותר ויותר אנשים קונים באינטרנט, אם בעבר היינו חושבים פעמיים אם לקנות באינטרנט בכרטיס אשראי הרי שהיום זה הפך להיות להרגל טבעי. ממש ברגע זה, בעודכם קוראים מילים אלו, מישהו קונה עם הכרטיס אשראי שלו משהו באינטרנט ומישהו אחר עושה כסף – הכנסה פסיבית!

פתיחת חנות וירטואלית יכולה להישמע כמשהו גדול ואולי מפחיד, במיוחד אם אתם נמצאים במקום של חוסר ידע ולרוב זה קורה כי אינכם יודעים איך הדברים עובדים או מה זה באמת דורש מכם. אומנם המציאות אחרת, הקמת חנות באינטרנט היא דיי פשוטה ולהתחיל לעשות כסף מהאינטרנט זה קרוב ממה שזה נראה.

במאמר הזה אנחנו הולכים לדבר על (1) איך זה עובד (2) מה באמת נדרש מכם כדי להקים חנות וירטואלית מצליחה באינטרנט.

אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שיש לכם כבר מוצרים ואתם מוכנים להציג ולמכור אותם באינטרנט דרך חנות וירטואלית. שנתחיל? :)

איך זה עובד?

אתם מקימים חנות וירטואלית שדרכה הלקוחות שלכם יוכלו להזמין ולשלם אונליין ומזינים בה את כל המוצרים שלכם. ברגע שאתם מוכנים להתחיל למכור, אתם מתחילים לפרסם את החנות שלכם ומביאים אליה גולשים – לקוחות פוטנציאלים. אותם גולשים, מהמשרד שלהם בעבודה, מהסלון שלהם בבית או מכל מקום אחר יתחילו לדפדף בחנות שלכם ולהוסיף מוצרים לסל הקניות, בסיום ישלמו בכרטיס אשראי או בפייפאל ויקבלו אישור וחשבונית אוטומטית למייל בסגנון "תודה רבה על הזמנתך!" ואתם תקבלו מייל על הזמנה חדשה בחנות, ברגע זה הכנסתם כסף לעסק – שאפו!

עד כאן הייתה לנו מכירה, עכשיו מטפלים בה.

ניהול ההזמנה מתבצע דרך מערכת הניהול וההזמנות שאתם מקבלים עם בניית החנות הוירטואלית. נכנסים להזמנה ובודקים מה הלקוח הזמין ובאיזה שיטת משלוח הוא בחר, שמים את כל המוצרים שהלקוח הזמין באריזה יפה ושולחים בדואר או שירות שליחים – תלוי בשיטת המשלוח שהלקוח בחר. במשלוח החבילה אתם מקבלים מספר מעקב, אותו מספר מעקב מזינים במערכת ומשגרים בלחיצה ללקוח – המערכת יודעת לשלוח ללקוח מייל אוטומטי בצירוף מספר המעקב שציינתם בסגנון "הזמנתך נשלחה ותגיע אליך ממש בקרוב, מספר המעקב שלך הינו RR123456789IL".

זהו. סיימתם לטפל בהזמנה. כאן זה נגמר ועוברים להזמנה הבאה :)

ecommerce-website

מה נדרש מכם כדי לפתוח ולנהל חנות וירטואלית?

קודם כל נבין שחנות וירטואלית היא בעצם עסק אינטרנטי שמטרתו להציע ולמכור מוצרים באינטרנט ללא מגע אדם ולהרוויח כסף. כמו בכל עסק אחר גם בעסק הזה נדרשת השקעת זמן וכסף, אם ההשקעה בחנות פיזית יכולה להיות 500,000 ש"ח כדי לשכור, לעצב, לשפץ, לאבזר את החנות במדפים, ריהוט ומוצרים וכו'… אז בחנות וירטואלית ההשקעה היא הרבה יותר נמוכה והפוטנציאל הרבה יותר גדול, ניתן להקים חנות מקצועית פרטית בעלות שנעה בין 10,000 ש"ח ועד 40,000 ש"ח פלוס מינוס – כמובן שהעלות משתנה בהתאם לדרישות.

בחרו בחברה שתבנה לכם חנות פרטית, בה אתם תהיו הבעלים היחידים של החנות, רצוי שתבנו את החנות על קוד פתוח ואפילו על מערכת מג'נטו (מערכת המכירות הטובה בעולם) ללא הגבלה בכמות המוצרים בחנות וללא שותפות במכירות, חנות שתשרת אתכם לזמן רב, שתענה על הדרישות שלכם כמנהלי חנות ותהיה נוחה ללקוחות שלכם.

עלות הקמת חנות וירטואלית

לאחר שבחרתם חברה שתבנה לכם את חנות החלומות שלכם, אתם צריכים להתחיל להכין חומרים כדי למלא את החנות ברגע שתהיה מוכנה לעבודה. אז מה אתם בעצם צריכים להכין או מה באמת נדרש מכם כדי לפתוח חנות וירטואלית? הנה לכם רשימה של כמה דברים שתהיו אחראים עליהם בפתיחת חנות וירטואלית:

1. יצירת תוכן מוכר לחנות

ללא ספק אחד הנושאים החשובים ביותר להצלחת החנות כי בסופו של דבר אנשים קונים מוצרים ולא עיצוב אתר, והמוצרים שלכם מוצגים ללקוחות ע"י תוכן טקסט, תמונות ווידאו. ככל שהתוכן שלכם יהיה טוב כך יגדלו הסיכויים למכור יותר.

עליכם לכתוב או לבקש מכותב תוכן מקצועי שיכתוב עבורכם:

תוכן מוצרים: צרו תוכן מוכר לכל מוצר, טקסט המתאר אותו בצורה הטובה ביותר כאילו וזה היה איש מכירות שמוכר לכם את המוצר בחנות. דאגו לתמונות איכותיות, אל תתפשרו על בינוניות גם אם מצלמת האייפון שלכם היא יותר מגה פיקסל משל השכן, אם זה ידרוש מכם לשכור את שירותיו של צלם מקצועי – DO IT, או צרו פינת צילום משלכם שתאפשר לכם לצלם בעצכם ובזמן הנוח לכם (כמובן בהתייעצות עם בעל מקצוע).

TIP: עשו שימוש במילות מפתח רלוונטיות לחנות שלכם, למשל, אם אתם מוכרים שמלות ערב ואחת השמלות שאתם מזינים בחנות היא שלמת ערב אדומה אז השתמשו במילים האלה בכותרת ו/או בתיאור, כשמישהי תחפש בגוגל "שמלת ערב אדומה" יש סיכוי שהאתר שלכם יופיע בין תוצאות החיפוש מכיוון ששילבתם את מילות המפתח בכותרת ובתיאור.

דפי מידע: זה הוא תוכן כמו אודות, משלוחים והחזרות, שאלות ותשובות, שירות לקוחות, תקנון, טבלת מידות (במידה ויש לכם) ועוד…שמטרתו לתת פרטים לגולש.

אודות: מי עומד מאחורי החנות? כתבו כמה מילים על עצמכם והדרך שעברתם, מה היתרונות שלכם, מה האג'נדה, החזון והחלום שלכם. רצוי שהתוכן יהיה אמיתי ולא מתנשא ורצוי לשלב תמונה של החנות במידה והיא מרשימה או אפילו תמונה שלכם אם מדובר בפרויקט אישי.

משלוחים והחזרות: הציעו שיטות משלוח נוחות, הציעו החזרות וספרו בגאווה על כך ללקוחות שלכם. אל תפחדו להציע החזרות, זה יגדיל לכם את המכירות ומעט מאוד באמת יחזירו.

שאלות ותשובות: השתמשו באזור הזה כדי לשבור את אותם חסמים שיש ללקוחות, שאלו שאלות שהלקוחות שלכם שואלים וענו עליהם, שאלות בסגנון:
"האם הקניה באתר מאובטחת?"
"מה קורה אם המוצר לא במידה שלי, האם אפשר להחזיר?"
"אם המוצר מפסיק לעבוד, האם יש אחריות?"
"האם אתם שולחים לכל העולם?"
"האם יש לכם שירות לקוחות? איך משיגים אותכם?"
וכו'…

שירות לקוחות: דף מידע שתוכלו בעזרתו להגיד ללקוח שהכל בסדר, שיש לו עם מי לדבר במידה ויצטרך. הציגו בעמוד זה כמה מילים על השירות שלכם בצירוף שיטות יצירת הקשר עמכם.

תקנון: זה הוא תקנון החנות שלכם, בו אתם תשימו את תנאי הרכישה, משלוחים, החזרות וכו'. חברות האשראי מחייבות דף תקנון בחנות לקבלת אישור סליקה, ההמלצה שלנו היא לתת לעו"ד לנסח לכם את התקנון.

2. הכנת גרפיקה (לוגו, באנרים, מבצעים…)

כמעט לכל עסק יש לוגו, לא לכולם יש שפה עיצובית, בחנות וירטואלית רצוי שתהיה לכם שפה עיצובים לאורך כל דפי החנות שלכם. לכן, רצוי לשכור את שירותיו של גרפיקאי קבוע שילווה אותכם בדרכם אונליין, הוא יספק לכם את התכנים הגרפים לאתר כמו לוגו, באנרים (העברת מסרים וקידום מכירות), עיצוב מבצעים, תמונות נושא לקטגוריות ועוד.

אגב, אותו גרפיקאי יכול גם לעצב לכם תמונות לפייסבוק, לאינסטאגרם, לפינטרסט ואפילו עיצובים לעיתונים, פליירים ואחרים שאתם עושים בדרך כלל, הכל באותה שפה עיצובית – אין יותר טוב מזה.

רענון החנות בבאנרים המציגים קולקציות חדשות, חיסול על קטגוריה מסוימת, מבצע לסופ"ש הקרוב וכו' הוא קריטי להצלחה. לקוחות שיכנסו אליכם 2-3 פעמים לחנות ולא יראו חידוש, סיכוי גדול שלא יחזרו. תשאלו את עצמכם, האם אתם עדיין תקועים על אותו מבצע או מסר מהיום הראשון שפתחתם את החנות שלכם? סביר להניח שלא.

3. קביעת שיטות המשלוח בחנות

אתם צריכים לקבוע את שיטת המשלוח שלכם בחנות, עליכם ליצור קשר עם חברות שליחויות ולבחון את שיטת המשלוח בזמן ועלות ולפי זה לבחור את שיטות המשלוח הטובות והמשתלמות ללקוחות שלכם.

אתם רוצים לשלוח את המוצרים שלכם ללקוחות שהזמינו בזמן הקצר ביותר במחיר הזול ביותר, אם לא מתאפשר להציע ללקוח מחיר משלוח זול, תשקלו לסבסד חלק מהמשלוח כדי שזה ישתלם ללקוח ולכם כמובן.

הציעו מספר שיטות משלוח מבין משלוח רגיל, דואר רשום, Box It (שיטת הלוקרים בתחנות דלק), עד דלת ביתך…

אם יש באפשרותכם להציע משלוח חינם בקניה מעל X ש"ח אז עוד יותר טוב, לקוח יעדיף לקנות מוצר שעולה 100 ש"ח כולל משלוח חינם מאשר לקנות מוצר ב 80 ש"ח + 20 ש"ח משלוח.

TIP: רצוי לעשות אריזה מקורית ממותגת עם הלוגו שלכם. זה לא חייב לעלות הרבה כסף, זה יכול להיות מקורי וזול כמו למשל שימוש באריזה מוכנה והדבקת מדביקה מיוחדת עליה. תשקלו אפילו להוסיף משהו קטן בתוך האריזה כך שהלקוחות יפתחו אותה הם יקבלו הפתעה קטנה ביחד עם ההזמנה שלהם – תכבשו אותם.

החנות של House of Smith מציגה בצורה מקורית לקהל היעד איך היא אורזת את המוצרים:

הכל על משלוחים בחנות וירטואלית

4. קביעת שיטות התשלום

2 שיטות התשלום הפופולריות בארץ הנם תשלום באמצעות כרטיס אשראי ופייפאל.

כרטיס אשראי:

על מנת להציע תשלום באמצעות כרטיס אשראי עליכם ליצור קשר עם חברת האשראי שלכם ופשוט להגיד להם שאתם בונים חנות וירטואלית ושאתם מעוניינים לסלוק אונליין. הם ישלחו לכם טפסים שעליכם למלא כדי לפתוח לכם מסוף אינטרנטי – כך אגב, תוכלו להבדיל בין העסקות שמתבצעות בחנות הפיזית מול אלה שבאינטרנט.

כמו כן, עליכם ליצור קשר ולסגור עם חברת סליקה כמו Cardcom או Tranzila, הלא היא החברה שמקשרת בין האתר חנות שלכם לחברות האשראי. הם ימסרו לכם שם משתמש ומספר טרמינל שאותו עליכם להטמיע בחנות שלכם (אנחנו עושים את זה עבור הלקוחות שלנו).

פייפאל:

נכנסים לאתר פייפאל ופותחים חשבון עסקי, מחברים את החשבון פייפאל שפתחתם עם חשבון הבנק שלכם וזאת כדי להעביר כסף מפייפאל לחשבון הבנק (שיכנס לכם כסף לחשבון מעסקאות). לאחר מכן, מוסיפים כרטיס אשראי על מנת לאמת שאתם הבעלים של החשבון, פייפאל יגבו מהכרטיס אשראי שלכם 8 ש"ח, תוך יומיים תראו בפירוט האשראי שורת חיוב מפייפאל על סך 8 ש"ח ובאותה שורה תראו קוד בין 4 ספרות, את הקוד הזה עליכם להקליד בפייפאל ומיד שתעשו את זה החשבון שלכם יאומת.

לסיום, עליכם לחבר את החנות הוירטואלית שלכם עם פייפאל (אנחנו עושים את זה ללקוחות שלנו).

לפייפאל יש שירות לקוחות – בשלב הזה רק ללקוחות רשומים בלבד, לכן אתם חייבים לפחות לפתוח חשבון. לחצו כאן כדי לראות את המספר טלפון של פייפאל בחשבונכם.

> איך גובים כסף בחנות וירטואלית

5. ניהול החנות

שלב זה מעיד שסיימת את הקמת החנות הוירטואלית שלכם ואתם מוכנים להתחיל למכור באינטרנט. רגע לפני שאתם מתחילים לפרסם ולהביא גולשים לקנות בחנות שלכם, עליכם להתכונן לניהול החנות שמתחלק לשני חלקים:

א. ניהול הזמנות, מתן שירות לקוחות ולוגיסטיקה – פשוטו כמשמעו, אתם תנהלו את ההזמנות ממכירות שבוצעו בחנות, תתנו מענה לשאלות של לקוחות, תארזו ותשלחו את החבילות בדואר או עם שליח.

ב. רענון החנות ושיווק ללקוחות קיימים – הזנת מוצרים ובאנרים חדשים, יצירת מבצעים וקופונים תקופתיים ושיווק ללקוחות החנות הישר למייל שלהם.

בתור התחלה רצוי להתחיל לנהל את החנות בעצמכם, אם אתם עסוקים מדיי אז תוכלו להעביר את משימת הניהול למזכירה או למישהו אחר מטעמכם, בחלק מהמקרים כדאי לשקול גיוס מישהו/י בחצי משרה במיוחד לניהול החנות.

6. פרסום החנות

שאלו איש עסקים פעם: מה הייתה עושה לו היו נותנים לך $10,000,000 להשקעה, הוא אמר ש $1,000,000 הוא היה משקיע בעסק וב $9,000,000 הנותרים הוא היה מפרסם…

אנחנו לא מצפים ממכם לנהוג כמו אותו איש עסקים אלא להעביר את המסר עד כמה הפרסום חשוב להצלחת החנות הוירטואלית שלכם. אתם יכולים להתחיל לפרסם את החנות בדרכים חינמיות, לדוגמא הוסיפו את הכתובת של החנות הוירטואלית על השקיות שאתם נותנים ללקוחות בחנות הפיזית שלכם, הוסיפו את הכתובת גם על החשבוניות, שלחו מייל או SMS לכל הלקוחות הקיימים שלכם והזמינו אותם לחנות החדשה בצירוף קופון, פרסמו בדף הפייסבוק שלכם, באינסטאגרם, הזמינו חברים ומקרים ובקשו מהעובדים שלכם לשתף ולהזמין את החברים שלהם.

אחרי שעשיתם את ההד הראשוני, אתם תרגישו עליה בכניסות לחנות הוירטואלית שלכם אבל בדרך כלל זה לא נמשך הרבה זמן ומיד לאחר מכן מגיעה ירידה. התחילו לפרסם במטרה לביא גולשים חדשים מחוץ למעגל שלכם שירכשו בחנות, תוכלו לעשות זאת דרך רשתות הפרסום הפופולריות גוגל או פייסבוק או לפנות למקצוענים בתחום כדי שיפרסמו אותכם.

TIP: מאוד חשוב להטמיע קודי המרה בדפי תודה כדי שתוכלו לדעת איזה מהפרסומות מביאות לכם מכירות ואלו סתם מבזבזות לכם את הכסף כדי לדעת לעצור אותם בזמן. כמו כן, מומלץ להשתמש ב Universal Analytics למעקב על נתוני רווח ועמידה ביעדים.

לסיכום:

פתיחת חנות וירטואלית היא פוטנציאל אדיר לעסק, ההקמה שלה הרבה יותר פשוטה מעסק פיזי ואפשר למכור תוך 60 יום בממוצע מיום קבלת ההחלטה על הקמת חנות – הרבה יותר מהר מחנות פיזית.

אתם שוקלים לפתוח חנות וירטואלית? נשמח לעזור לכם, קודם התקשר לטלפון 077-4510511 או שלחו מייל כאן.

ecommerce-website

הצטרפו ל 6,323 יזמים ובעלי עסקים שכבר מגדילים את המכירות שלהם באינטרנט

וקבלו בחינם טיפים ושיטות לניהול יעיל יותר ולהגדלת המכירות בחנות וירטואלית

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

רוצה הצעת מחיר
לפתיחת חנות וירטואלית?

מלא את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם
צרו איתי קשר
close-link