הגדילו מכירות!

איך הגדלנו ללקוחה את המכירות פי 4?!
לרשום מייל וללחוץ על הכפתור האדום >

איך להכין את החנות שלכם לתקופת החגים

תקופת החגים בפתח, ובתקופה הזו כולם קונים מתנות ליקיריהם וגם לעצמם. תקופת החג מאז ומתמיד הייתה הזדמנות מצוינת לבעלי חנויות וירטואליות להגדיל את הרווחים שלהם, ומי שידע להתכונן ולהכין את החנות שלו לתקופה הזו יוכל להנות מהפירות שאחרי לצד חשיפה, יצירת מעורבות וחיזוק המותג.

הכנו לכם מאמר שיעזור לכם להכין את החנות שלכם לחגים הקרובים וגם לאלו שאחרי.

1. צרו תוכנית שיווק לחגים

הצעד הראשון בהכנת החנות שלכם לחגים הוא יצירת תוכנית שיווק שתאפשר לכם לתכנן מראש את הפעילות שלכם. התוכנית צריכה להכיל את כל התאריכים הרלוונטים לפרסום יחד עם המבצעים אותם אתם מתכוונים להציע ללקוחות שלכם. זכרו שיום החג עצמו אינו רלוונטי כמו הימים לפני החג עצמו מכיוון שהקניות מתחילות הרבה לפני וכך גם הפרסום.

הנה כמה שאלות שתוכנית השיווק שלכם צריכה לענות עליהם:

  1. מה הם המבצעים אותם תרצו להציע (ומתי)
  2. מתי אתם הולכים לפרסם את המבצעים (ואיפה)
  3. מתי תשלחו מיילים לרשימת הלקוחות שלכם (ומתי תשלחו מיילים למעקב)
  4. מתי תשלחו push notifications למשתמשי האפליקציה (במידה ויש לכם אפליקציית חנות)
  5. מתי תפרסמו פוסט ברשתות החברתיות
  6. מתי תעלו בלוג פוסט לאתר שלכם ובאיזה נושא (מתכון לחג, טיפים ועוד..)
  7. מתי תפרסמו סרטונים ובאיזה נושא


בשביל שתוכלו להערך נכון לתאריכים ולהתחיל לתכנן את תוכנית השיווק, הכנסו ליומן של גוגל והציגו את כל החגים לפי מדינה או דת והתחילו למלא את התאריכים הרלוונטים עבורכם.

אם אתם בעלי חנות חדשה וזו הפעם הראשונה שאתם מתכוננים לתקופת החגים, מומלץ לעשות מחקר מתחרים ולבדוק מה הם עשו בשנים קודמות לקבלת תמונת מצב, אם אין לכם את המידע הזה סביר להניח שאתם לא רשומים לניוזלטר שלהם ומומלץ לעשות את זה כבר עכשיו. בנוסף, תוכלו להכנס לרשתות החברתיות שלהם ולחזור אחורה בזמן ולראות מה הם פרסמו.

חנויות שקיימות לפחות שנה ועברו את תקופת החגים בעבר, כמובן שמומלץ גם לעשות מחקר מתחרים אבל יותר חשוב זה לבדוק את הקמפיינים שעשיתם בשנים הקודמות ולסמן את מהלכי השיווק שעבדו לכם הכי טוב, יתכן ותרצו לאמץ חלק ואולי גם לשפר אותם.

תוכנית שיווק לחגים לא אמורה לקחת הרבה זמן וגם אם כן היא תמיד מוכיחה את עצמה כמשתלמת ושווה את המאמץ, בעזרתה אתם תהיו בשליטה מלאה והפרסומים ללקוחות שלכם יהיו רלוונטים ובזמן הנכון.

לא לשכוח כמובן את אירועי ה ecommerce החשובים שהקונים מחכים להם כל השנה והם פוטנציאל עצום להגדל הכנסות, כמו Black Friday, Grey Thursday, Cyber Monday ועוד.

2. הכינו באנרים מתאימים למבצעים

אחרי שתכננתם את פעילות החנות שלכם בחגים ובחרתם את המבצעים אותם תרצו להציע, זה הזמן לחזק אותם בויז׳ואל כדי לחזק את המסר השיווקיים.

סוגי הבאנרים שיש להכין:

  • באנרים לעמוד הבית
  • באנרים לקטגוריות (מומלץ לחזק מסר בתמונה בתוך קטגוריה שהמוצרים שלה משתתפים במבצע)
  • באנרים למיילים שישלחו לרשימת דיוור שלכם (ניוזלטר)
  • באנרים למיילים שישלחו ללקוחות שנטשו את העגלה
  • תמונות לפוסטים שתפרסמו ברשתות החברתיות


מומלץ לתת למעצב מקצועי שיעצב לכם את הבאנרים, זכרו לתת לו את המידות המדויקות של כל באנר; לעמוד הבית, קטגוריה, מיילים, רשתות החברתיות.

אם בכל זאת תחליטו לעצב את הבאנרים בעצמכם, תוכלו לקצר את התהליך ע״י קניית באנרים מוכנים שתוכלו לערוך אותם בתוכנת פוטושופ ולהתאים אותם לצרכים שלכם או להשתמש בכלי אונליין לעיצוב באנרים או אפילו באפליקציה – טוב הבנתם את הרעיון 😉

3. תזמנו מראש את תוכנית השיווק שיצרתם

עכשיו שיש לכם גם תוכנית שיווק וגם עיצובים, זה השלב בו אתם צריכים להטמיע את התוכנית כדי שהמסרים שלכם יפורסמו ללקוחות בצורה אוטומטית בדיוק בתאריכים שקבעתם. אל תדאגו, תוכלו לבצע שינויים בתוכנית בכל שלב, לפני וגם במהלך התקופה, כך שלמרות שתזמנתם את התוכנית תמיד תהיה לכם שליטה ואפשרות לשינוי.

מה לתזמן?

  • תזמנו את הבאנרים שיצרתם לחנות
  • צרו ותזמנו את המבצעים והקופנים
  • תזמנו את ה push notifications באפליקציה
  • תזמנו את המיילים שישלחו ללקוחות
  • תזמנו את הפוסטים במדיה החברתית
  • תזמנו את הבלוג פוסט שהכנתם.


תהיו בטוחים שאחרי שתתזמנו את תכונית השיווק שלכם לתקופת החגים, אתם לא תפספסו שום תאריך שקבעתם, הכל יעבוד לכם חלק ועל אוטומט.

טיפ: חשוב לנסות את הקופונים והמבצעים אותם אתם מתכוונים לפרסם בטרם פרסומם, וודאו שהם עובדים ונותנים את ההנחות שתכננתם לתת, וודאו שההנחות לא מתנגשות עם מבצעים אחרים ולא יוצרים כפל מבצעים שיגרום להפסדים ולבסוף וודאו שמחירי המשלוח מתעדכנים בהתאם לסך הקניה אחרי ההנחה.

4. קבעו יעדים

כל תוכנית שיווק חייבת שיהיה לה יעד, כמו שתכננתם את המבצעים לחגים ואת הימים בהם יפורסמו אתם צריכים לקבוע יעדים שיעזרו לכם למדוד את הצלחת הפעילות.

הנה יעדים לדוגמא:

  • יעד מכירות
  • יעד בגיוס לקוחות חדשים
  • יעד בהורדות האפליקציה
  • יעד בהגדלת עוקבים ברשתות החברתיות
  • יעד בהגדלת רשימת הדיוור


כדי לקבוע יעד מכירות אתם צריכים לבדוק כמה אתם יכולים למכור, וזה כמובן תלוי במלאי ובכוח האדם שיש לכם. אל תמכרו יותר ממה שאתם יכולים לספק, זה יכול לגרור לקוחות לא מרוצים שלא יקנו ממכם שוב, לעומת זאת, תקופת החגים היא הזדמנות מצוינת למכור ללקוחות חדשים, אם תרשימו אותם במוצרים ובשירות הם יקנו ממכם גם אחרי החגים.

זכרו שיחס המרה ממוצע בחנות וירטואלית עומד על 2%, אומנם בתקופת החגים יחס ההמרה יכול גם להכפיל את עצמו ואפילו יותר.

טיפ: הערכו בהתאם מבחינת מלאי וכוח אדם שיטפל בשירות, אריזה ומשלוח.

5. פרסמו כדי להביא יותר תנועה לחנות

כדי שתוכנית השיווק תאפשר לכם להשיג את היעדים שקבעתם אתם צריכים להביא תנועה לחנות. אתם תעשו זאת על ידי שליחת מיילים לרשימת הדיוור שלכם, שליחת push notifications למשתמשי האפליקציה וגם פרסום פוסטים בפייסבוק וברשתות החברתיות האחרות שלכם…אבל בעיקר, עליכם להסתמך על פרסום ממומן.

פלטפורמות הפרסום המוכרות הן כמובן פייסבוק (ואינסטגרם יחד) וגוגל ובהחלט תוכלו להעזר בהן כדי להביא לקוחות פוטנציאלים לחנות. במקביל תוכלו לפרסם גם באתרים אחרים שבהם הלקוחות שלכם מרבים לבקר כדי להעצים את הקמפיין.

כלי מפתח לפני הקמת קמפיין:

  • פרסומת – כתבו מודעות מכוונת לחג כמו למשל ״במיוחד לראש השנה״, עצבו כמה תמונות לכל מודעה ונסו לשלב וידאו או gif, הבליטו את היתרונות שלכם למשל ״משלוח תוך 24 שעות״ או ״מעל 10,000 מוצרים״
  • תקציב – קבעו תקציב חודשי, שבועי ויומי
  • מיקוד – אתרו את קהל היעד, מקדו לפי מין, גילאים, תחומי עניין, אזור גאוגרפי ועוד…
  • מילות מפתח – תשקלו להוסיף מילות מפתח חדשות למשל ״בגדים לראש השנה״
  • דף נחיתה – דפי הנחיתה הטובים ביותר בחנות שלכם אליהם יופנו הגולשים מכל פרסומת
  • קודי המרה – הטמיעו את קוד ההמרה בדף תודה למעקב אחר ביצועים

רצוי להגדיל את תקציב הפרסום בתקופת החגים ואפילו להגדיל את ה bid המקסימלי לקליק אבל עוד יותר חשוב זה לדעת מה ה bid המקסימלי שתוכלו לתת בלי להפסיד, כך קובעים אותו:

איך-לקבוע-את-הBID
הנה דוגמא:
נניח שאתם מוכרים בגדים…
ממוצע ההזמנה בחנות שלכם הוא 200 ש״ח
הרווח שלכם הוא 25%
יחס ההמרה בחנות שלכם הוא 2% (2 מכל 100 שיבקרו בחנות יבצעו רכישה)
את החישוב נבצע עכשיו לפי הנוסחה: 200x(1-0.25)x0.02
ה bid המקסימלי שלכם לפי הדוגמא הוא 3 ש״ח
טיפ: רצוי לצור קמפיין remarketing כדי להציג פרסומות ללקוחות שביקרו בחנות אך לא קנו, כך תגדילו את הסיכוי להחזיר אותם לחנות במטרה לגרום להם לקנות. חשוב שהמסר בפרסומת העוקבת יהיה שונה מהפרסומת שממנה הגולשים הגיעו לחנות, למשל אם הפרסומת שדרכה הגיעו הגולשים לחנות בפעם הראשונה הייתה ״שמלות מהממות לראש השנה״ אז פרסומת ה remarketing יכולה להיות ״5 השמלות המובילות של כל הזמנים לערב ראש השנה״.

 

 

6. הגדילו משאבים, בדקו אבטחה.

עד עכשיו דיברנו על שיווק, אבל לא פחות חשוב זה לבנות את החנות הוירטואלית שתוכל לעמוד בכל התנועה שאתם מתכננים להביא לחנות. מומלץ מאוד להערך בהתאם ולהגדיל משאבים בשרת כדי שהחנות שלכם תוכל לעמוד בעומס. עומס בשרת גורם בדרך כלל לאיטיות בגלישה או קריסת החנות ומזה אתם רוצים להמנע.

בנוסף, מומלץ לבדוק אם יש פרצות אבטחה בחנות ולטפל בהם לפני שהכל מתחיל – תשאלו את Target והם יספרו לכם שפריצה במהלך ה Money time גורמת להפסד כסף כואב. יש חברות שמספקות שירות אבטחת אתרים, במסגרתו הן בודקות אם יש פרצות אבטחה ומציעות לתקן את הפרצות שמצאו (אם בכלל).

טיפ: אם החנות שלכם מבוססת קוד פתוח, חשוב לעדכן את החנות לגירסה האחרונה, שכוללת בדרך כלל את כל עדכוני האבטחה, וגם עדכנו את התוספים שמותקנים אצלכם בחנות, לא פעם קרה שנמצאה פרצה בתוסף – קחו את Revolution slider המפורסם שדרכו נפרצו אלפי אתרי וורדפרס.

 

לסיכום

תקופה החגים היא הזדמנות פז להגדלת ההכנסות, זכרו שעבודה ״רובוטית״ לא תעבוד כאן, אתם צריכים להביא את עצמכם לתוכנית שיווק, תספרו סיפור, דאגו שהמסרים יבואו אחד אחרי השני בצורה טבעית ושכל מסר יקרב את הגולש לקניה יותר מזה שלפניו, צרו מעורבות, עודדו ללקוחות להפיץ את השמועה, תהיו מקוריים, שימו סרט בנדנה על הראש, קחו גיטרה חשמלית ותנו את ההופעה הכי טובה שלכם! מאחלים לכם שתגשימו שיא חדש של מכירות! חג שמח מצוות אוריג׳ינל קונספטס 🙂

שתפו

רוצה חנות באינטרנט?
רוצה לשדרג חנות קיימת?

מלא/י את הפרטים שלך בטופס הבא וניצור קשר תוך זמן קצר

רוצה לדבר עכשיו? צור קשר
call us icon - איקומרס
שיחה טלפונית
back you icon - חברת איקומרס
רוצה שנחזור אליך?

אפיון זה חזון!

ענה על שאלון ותוך 10 דק׳ יהיה לך ביד
אפיון מרשים ומקצועי לאתר המכירות שלך!

מסמך אפיון לחנות נעליים לדוגמה - חברת איקומרס