הגדילו מכירות!

איך הגדלנו ללקוחה את המכירות פי 4?!
לרשום מייל וללחוץ על הכפתור האדום >

עשרה טיפים להגדלת יחס ההמרה בחנות הוירטואלית שלך

מדריך זה, הינו משאב אשר יעזור לך להגדיל את שיעור ההמרות ולשפר את הקניות הכוללות של החנות הווירטואלית שלך. השתמש במדריך זה, ככלי התייחסות מהיר או כיסוד לימוד של הטרנדים להמרה במסחר.

 

מה זה "המרה"?

אם ננסח זאת במילים פשוטות יותר, ההמרה היא היכולת שלך לגרום ללקוחות לרכוש מוצרים מהחנות המקוונת שלך. לקוחות יכולים גם לנקוט פעולות נוספות שעשוית להוביל למכירת עתידיות ואף להירשם לניוזלטר או ליצור רשימת ציפיות, או לחלופין להתחיל בניסיון ללא תשלום. לעיתים קרובות, ההמרה משקפת את אחוז המבקרים באתר שלך שבעצם כבר ביצעו רכישה כך שיחס ההמרה שלך יחושב על פי:

יחס-המרה-באתר-חנות-באינטרנט

בהכנת מדריך זה, זיהינו כמה הזדמנויות קלות, אך לא כל כך ברורות להגדלת שיעורי ההמרה. הטיפים המתוארים במדריך זה הם מהסוג שאפילו סוחרים ממולחים ימצאו כי שווה לחקור אותם יותר לעומק.

מדוע יחס ההמרה הוא כה חשוב?

יחס ההמרה שלך הוא יותר ממידת המכירות באתר שלך. זה נמדד בכמה החנות שלך משרתת את צרכי הלקוחות. האם האתר שלך נטען מהר? האם קל למצוא את האתרים שלך בקלות? האם תהליך הרכישה שלך הינו מהיר ומאובטח? והאם אתה מציע אפשרויות תשלום שונות?

יחס ההמרה שלך נמדד גם באיכות התנועה שהאתר שלך מקבל. האם המבקרים באתר הם קהל היעד שלך? האם אתה משתמש במבצעים וקידום אתרים בצורה יעילה? ייתכן שיש לך אתר נהדר למכירת בגדי ריקוד, אבל אם המבקרים באתר הם אינם רקדנים, רוב הסיכויים שהם אינם ירכשו מאומה מהאתר.

בגלל שישנם גורמים שונים שיכולים להשפיע על יחס ההמרה, קשה להצביע על גורם או שניים כסיבה ליחס המרה נמוך או בלתי יציב. ניתוח האתר שלך עשוי לתת לך רמזים מדוע האתר אינו מושך אליו מספיק לקוחות. אם אתה מאבד לקוחות לפני שלה הרכישה, אז ייתכן כי ללקוחות שלך יש בעיה של אבטחת האתר, בעיה באופן התשלום או שהמחיר יקר להם. אם אתה מאבד לקוחות בזמן שהם מעיינים במוצרים שלך, ייתכן שאינך מציג מספיק פרטים או מידע נכון לגבי המוצרים שלך.

החדשות הטובות הן שתמיד ישנו מקום לשיפור. בוא נניח כי יחס ההמרה שלך עומד בין 3%- 13% מהמוצע בשוק, תוכל תמיד ליישם אסטרטגיות חדשות על מנת להעלות את המכירות שלך.

 

אז מאיפה מתחילים?

כאשר מתכוונים להגברת מכירות והמרות, הכוונה היא בעצם להגדלת נפח תנועה. הסוחרים הבינו שכאשר ישנם יותר מבקרים בחנות המקוונת שלך, זה רק הצעד הראשון שיש לבצע בהליכי ההמרה. באופן אידאלי אתה מעוניין לייעל את האתר שלך, לפני שתשקיע באסטרטגיות בכדי להזרים יותר תנועה לאתר שלך.

  • עיצוב אתר
  • ביצועי שרת
  • תיאור מוצרים
  • שיפור קופה

חלק מהסוחרים מבצעים טעויות כמו התמקדות בקידום המכירות על מנת לשפר את יחס ההמרה, אך זה משתלם כדי להעריך ולייעל את חוויית הקנייה לפני היישום. הכל מביצועי שרת עד לעיצוב אתר ולתיאור המוצרים ועד לרכישה באתר, ישנה השפעה עצומה על יחס ההמרה. יש לחפש את ההזדמנויות בכדי לזכות באמון הלקוחות, למד, כיצד להבין את האינטרסים שלהם ולענות על צרכיהם בדרך יעילה יותר בנוסף ליישום האסטרטגיה.

1. עזור ללקוחות שלך למצוא את מה שהם מחפשים

אחת הסיבות שגולשים עוזבים מהר את החנות המקוונת שלך זה לא בגלל המחי, אלא בגלל שהם אינם מוצאים את מה שהם מחפשים והם יעזבו את האתר. ישנן שתי דרכים קלות בכדי לסייע ללקוחות שלך למצוא את המוצרים הנכונים, האחת באמצעות חיפוש והשנייה באמצעות חיפוש מורחב יותר.

חיפוש מתקדם באתר חנות

חיפוש – לשפר את היכולות של חיפוש המוצרים שלך זו ללא ספק אחת הדרכים שתוכל להגדיל את יחס ההמרה שלך. סרגל החיפוש בחנות המקוונת שלך חייב להיות גדול מספיק כך שהגולשים או הלקוחות הפוטנציאליים, ייראו אותו טוב יותר, כך שהוא יופיע בעקביות לאורך האתר שלך. זה גם רעיון טוב לאפשר השלמה אוטומטית לביטויי החיפוש וכן, למזער את ההקלדה ולהציג ללקוח את אפשרויות החיפוש הקשורות למוצר.

חיפוש רחב – מיועד לסייע ללקוחות שלך לצמצם את חיפושיהם על פי אפיון מוצר כמו למשל קטגוריה, גודל צבע וכדומה ולהגדיר את כלי החיפוש שיכלול גם שגיאות כתיב נפוצות וביטויים נרדפים להגדלה רלוונטית של תוצאות החיפוש.

עוד פרטים על עיצוב אתרי איקומרס >>

 

2. הצג את המוצר בצורה מושלמת

ברגע שהלקוח שלך מוצא מוצר ומקליק עליו על מנת לדעת עליו יותר פרטים, היה בטוח שאתה עושה את כל שביכולתך על מנת שתוכל למתג ולמכור את המוצר. משמעות הדבר שיש להציג מוצרים בחנות המקוונת שלך באמצעות תמונות בעלות איכות גבוהה ואפילו באמצעות ווידאו כך שתיתן ללקוחות רבים דרכים להציג את המוצר.

הצגת מוצר בחנות וירטואלית

אין להסתמך על תיאור מוצרים. משומרים או מוצרי תפירה לקהל היעד הספציפי שלך. אחת הדרכים לשכנע את לקוחותיך לרכוש מוצרים היא באמצעות דירוגי לקוחות וביקורות. פרקטיקה זו, תעניין את לקוחותיך באמצעות תוכן ערכי שסופק באמצעות לקוחות אחרים, מה שיעניק לך אמון והוכחה כך שהלקוחות יתמכו בהצהרותיך במוצרים אותם אתה מוכר. בגלל שביקורת לקוחות נוטה לענות על מגוון רב של שאלות, לגבי מידה או גודל של מוצר מסוים, לדוגמא, זה עשוי להפחית את כמות השיחות משירות תמיכת הלקוחות.

דרך נוספת שבה תוכל להציג את מוצריך היא להוסיף אותם לקטגוריות מוצרים שונות. המטרה היא לסייע ללקוחות למצוא את אותו מוצר דרך מסלולי ניווט שונים, כמו כן, ניתן להשתמש בטכניקות שונות כמו upsell ומכירה צולבת {להוביל את הלקוח לבצע פעולה נוספת או לפחות להציע ללקוח לשתף את חבריו ברכישה ולהמליץ עליכם}. למצוא את אותו המוצר באמצעות מסלולי ניווט שונים. תוכל לחשוף את לקוחותיך למספר רב יותר של מוצרים בחנות המקוונת שלך. יש להציע, מוצרים יקרים יותר ללקוחות שאולי ימצאו חן בעיניהם או להציע פריטים נלווים שלקוחות אחרים כבר רכשו { שיטת מכירה צולבת }.

3. השתמש בקריאה לפעולה בצורה ברורה ומשכנעת

ללקוחות שלך לא צריך להיות שום ספק לגבי מה שיקרה כאשר הם ילחצו על לחצן הקישור. האם העברת ללקוחות פעולה ברורה? כלל טוב לאגודל יכולה להיות התחלה טובה.

הנעה לפעולההשיחות שלך לפעולה צריכות להיות בעלות פועל וכמה שיותר תמציתיות כמו: הוסף לסל הקניות, רכוש מוצר או הירשם עכשיו הן דוגמאות מוכרות. היה בטוח שקל לראות את הקריאה לפעולה ושיש לך לפחות פנייה אחת להתחיל בפעולה.

השתמש בצבעים שונים וגופנים בגדלים שונים לקריאה לפעולה על מנת לתת עדיפות לקריאה לפעולה מבחינה ויזואלית ויהיה קל ללקוח שלך לראות את אותה. לדוגמא, קריאה לפעולה כמו "קנה עכשיו" צריכה להיות יותר בולטת מאשר "הוסף למועדפים". רובנו מעוניינים שאנשים ירכשו בחנות שלהם אבל צריך לזכור שאנו צריכים להיות מסוגלים לבצע המרה גם ליעדים שונים כמו ניוזלטר, רשימת בקשות וכו'. פעולות אלה, יכולות להחזיר לקוחות אשר מחפשים מוצר, אך עדיין אינם מוכנים לרכוש אותו.

4. הפוך את החנות שלך למהירה יותר

מהירות טעינת החנות היא ללא ספק אחד הפקטורים המשמעותיים בחוית הגלישה ובין המשפיעים ביותר על יחס ההמרה. גולשים המגיעים לחנות המקוונת שלך יכולים לנטוש אותה במהירות בגלל טעינה איטית. למעשה 25% מכלל הקונים בחנות שלך, יעזבו אותה לאחר המתנה של 2-6 שניות על פי מחקר גומז שנערך בשנת 2010.

מהירות אתרמהירות טעינת החנות מושפעת מכמה גורמים וביניהם איכות השרת שבו מאוחסנת החנות שלך, איכות הקוד של החנות, תוכן האתר – ככל שיהיה יותר קל יטען מהר יותר, כמות הגולשים מדי יום, גולשים בו זמנית בחנות וממוצע הדפים שצופים בהם ועוד אחרים..התחל באמצעות מדדי הביצועים שלך באמצעות Google speed שאלה הם בעצם כלים הניתנים בחינם למדידת טעינת העמוד שלך בחנות. עליך לעבוד עם צוות טכני שיוכלו לזהות צוואר בקבוק ושטחים ליישום השיפור הספציפי שלך.

הרי כמה המלצות לייעול הביצועים הכוללים באתר שלך:

  • יש לבצע משיכה של לקוחות {הכוללת שאילתה והצגת עמוד שלם באתר שלך}
  • נקה את הדפים הלא פעילים באתרך והסר מבצעים שפג תוקפם { באמצעות מערכת ניהול תוכן}.
  • שמור את ההזמנות הישנות בארכיון והגבל את תוקף הזמן של עגלת הקניות שלך
  • השתמש CDN באמצעות רשת גלובלית של תוכן משלוח לשרת התוכן הסטטי וקבצי HTML.
  • הגבל את מספר המבצעים ובמקביל, בטל את הפונקציות בהם אינך משתמש עוד.

5. להיות ידידותי עם טלפונים ניידים

מספר רב של לקוחות ייכנסו לאתר שלך באמצעות טלפוניים ניידים או טאבלטים. על פי הסקרים, 4 מתוך 5 אנשים משתמשים בטלפונים חכמים בעת רכישה או כניסה לחנויות מקוונות. הלקוחות הללו אף עורכים השוואה ואף קופונים בחנויות המקוונות. וודאו כי הלקוחות אינם ממתינים יותר מדי זמן בגלל כובד התמונה באתר או נאבקים בכדי להציג דפים. האתר שלך צריך להיות קל לניווט בכל טלפון חכם ללא גלילה והתמונות באתר חייבות להיות מותאמות לנייד ולהיטען במהירות.

רספונסיב

דרך טובה לייעל את האתר שלך בכדי שיהיה מותאם לטלפונים ניידים כך שהטלפון הנייד יוכל לזהות באופן אוטומטי דפדפנים ובכדי להגיע לזה, יש להציג גרסה באתר שלך שתהיה מותאמת לטלפנים החכמים. הגרסה לטלפונים החכמים באתר שלך עשויה לכלול קטלוג של מוצרים מוזלים באמצעות מערכת ניווט פשוטה ובאמצעות דפים מעוצבים מחדש שיהיו בהם מערכת ידידותית לטלפונים ניידים ולחצני ניווט גדולים הקוראים לפעולה.

פתרון נוסף הוא ליצור אפליקציית חנות נפרדת של החנות המקוונת שלך לטלפונים ניידים. אפליקציה יעילה לטלפונים ניידים, תגרום לעמוד להיטען מהר יותר ותעזור ללקוחות למצוא את המוצרים אותם הם חיפשו מהר יותר גם התשלום והרכישה יתבצעו בקלות ובאופן מהיר יותר. אם תבחר באופציה לפתוח אפליקציה למכשירים ניידים בחנות המקוונת שלך, יש לשקול בתמריץ הנחה למשתמשי האפליקציה בלבד.

6. הישאר עם הלקוחות שלך

ישנן כמה סיבות מדוע לקוחות נוטשים את חווית הקנייה על פי מומחי המרה, אך מכירות אלה, לא בהכרח שהלכו לאיבוד. המפתח פה הוא ליצור חווית קנייה חלקה עבור הלקוחות שלך כאשר הם עוברים בין ההתקנים והדפדפנים וזה אומר לאפשר להם באופן תמידי עגלת קניות מתאימה.

עגלת קניות כזאת, תעבוד באמצעות הקמת עוגייה לטווח ארוך עבור כל מכשיר טלפון חכם שבו הלקוח ישתמש בכדי להיכנס לאתר שלך. העוגייה מאפשרת ללקוח להוסיף מוצרים לעגלת הקניות באותו מספר התקנים ומקומות.

שמור מוצר לפעם הבאה

תוכל להשתמש באמצעות תזכורת בדואר אלקטרוני ללקוחות בכדי לשמור על המוצרים בעגלת הקניות שלהם ולשלוח להם מייל המציע הנחה על הפריטים שהם הוסיפו לעגלת הקניות שלהם. מה שיאפשר לרשימת המוצרים שלהם לשמר למועד מאוחר יותר. תוכל לאפשר אופציה של צ'אט בעמוד הרכישה של המוצרים ולנסות לענות לשאלות הלקוחות שעוצרים אותם מלבצע את הליך הרכישה.

7. הקפד על תהליך תשלום פשוט

ברגע שהלקוח שלך החליט לרכוש מוצר, יש לגרום לו לזרז את שלב הרכישה כמה שיותר. טופס הרכישה באתר שלך, חייב להיות בעל עמוד אחד עם כמה שפחות שדות למילוי. תוכל תמיד לשאול את הלקוח שלך לגבי מידע נוסף מאוחר יותר או להזמין אותם להירשם, מיד לאחר שביצעו את הרכישה. על פי המחקר של פורסטר, דרישה מלקוחות להירשם לפני הרכישה או שלב התשלום, מקטין את שיעורי ההמרה ל- 23%.

checkout

אותו הדבר גם לגבי פרסום או הצגת מוצרים בעמוד התשלום. אתה לבטח תהיה מעוניין בכמה שפחות הסחות דעת על עמוד התשלום שלך על מנת להבטיח הליך רכישה חלק ככל שניתן. זה יכול להיות רעיון טוב להזכיר ללקוחות שלך באמצעות לוגו והצהרות אחרות שהאתר שלך מאובטח לרכישה והוא עומד בדרישות PCI לאבטחת עסקות. לבטח לא תהיה מעוניין כי חששות אלה יהיו הגורמים שהלקוחות יינטשו את האתר שלך.

8. הצע מגוון של אפשרויות תשלום ומשלוח

וודא כי חוויית הקנייה באתר שלך, עונה על צרכי הלקוחות השונים. יש כאלה שיהיו מעוניינים מיד ברכישה למשל ואלה, שלא ירכשו שום מוצר, אלא אם כן הם יקבלו משלוח חינם. יש גם לקוחות שאינם אוהבים להשתמש בכרטיס האשראי שלהם בחנויות מקוונות ולקוחות שיעדיפו להשתמש בעוד אפשרויות תשלום או כאלה המעוניינים לממן את הרכישות שלהם באמצעות תשלומים לתקופות ארוכות יותר.

payment and shipping

על פי מחקר שנערך בשנת 2011 בתקופת החגים לגבי יחס ההמרה, הוכח כי 40% מהרכישות הקמעונאיות כללו משלוח חינם, ורק 2% מכלל הלקוחות הצהירו כי אפשרויות המשלוח לא השפיעו על החלטות הרכישה שלהם. באופן דומה, על פי הממצאים שהתגלו באמצעות מחקרו של פורסטר, רוכשים ששילמו באמצעי תשלום כמו PAY PAL או בפרישת תשלומים, יעידו כי ללא אפשרויות תשלום אלה הם לא היו מבצעים רכישה. במחקר זה, אף דווח כי שיעורי ההמרה היו גבוהים יותר עבור אתרים שהציעו את שיטת התשלום של PAY PAL בכדי להקל על הלקוחות.

הצעת משלוח חינם ע"י רכישה מינימלית, הפך להיות פועל סטנדרטי עבור הרבה קמעונאים. אתה גם יכול לפנות ללקוחות המחפשים פרטים לגבי אפשרויות משלוח ולהציע להם משלוח סטנדרטי באמצעות מעטפה או חבילה {אפשרות זו, תלויה בגודל המוצר} או להציע להם משלוח חינם ברכישה של כמה מוצרים יחד. יש לציין, כי הצעה של מגוון אפשרויות משלוח, תעזור לך להסיר מכשולים עבור אחוז גדול יותר של לקוחות.

9. עשה זאת באופן אישי

ככל שתדע פרטים רבים יותר על לקוחותיך, כך תוכל להעניק להם את מה שהם רוצים. מגזר לקוחותיך, מבוסס על הרגלי הקנייה שלהם כמו כמה כסף הם מבזבזים, מה הם קונים, כמה פעמים הם קונים וכדומה. גם באמצעות חתך דמוגרפי, כמו גיל, מין, ארץ מוצא, אזור וכדומה, או באמצעות נתונים נוספים, תוכל אפילו לאסוף נתונים על גולשים שביקרו באתר שלך בפעם הראשונה ולהתבסס על פריטים שהם עיינו בהם וכן באיזו מערכת הפעלה הם משתמשים או כיצד הם מצאו את דרכם לאתר שלך.

המפתח באיסוף הנתונים, הינו ליצור ולהגדיר מגזרי לקוחות נפרדים עם אפשרות מעטה לחפיפת לקוחות. הקצאת ערכים, עשויה לגרום ללקוחות חוזרים באתר שלך ואף לגרום לערך גבוה יותר כמו למשל, לקבוע עדיפות למאמצי השיווק שלך למגזר מסוים של לקוחות בהתאם. כך, תוכל לכוון את מגזרי הלקוחות שלך באמצעות תמחור מיוחד ומבצעים עבור מוצרים שונים וליצור קמפיינים דרך הדואר האלקטרוני שלהם.

10. השתמש בחכמה במבצעי המכירות

ברגע שביצעת אופטימיזציה לאתר שלך כמו ביצועים ושימושיות, זה בדיוק הזמן הנכון להתמקד לגבי מחירון ומבצעים. עם זאת, יש לזכור כי תמחור נכון ומבצעים, יכולים לשנות לצמיתות את הדרך בה הלקוחות תופסים את המותג שלך. קופונים הם אחד הכלים היעילים להגדלת ההמרות, במיוחד אם קופונים אלה משמשים למטרת קבוצות של לקוחות ספציפיים. למעשה, 34% מהצרכנים שנסקרו באמצעות הסקר של JI WIRE אשר נערך בשנת 2012, סיפרו כי הם פדו את הקופונים באינטרנט תוך 90 יום. הקודים של הקופונים, לא בלבד שהם פופולריים בקרב הלקוחות, {בהשוואה ל-22% מקופוני נייר שכבר נפדו} הם אף מעניקים לסוחרים דרך קלה למדוד את יעילות הקמפיינים ושל אפשרויות שיווק ספציפיות.

saleיש להיות מודע גם לעובדה ששימוש יתר בקופונים, עלול להשפיע לרעה על הרווחים וציפיות לצרכן, כך שיהיה קשה להם להתגבר עליהן בהמשך. כאשר לקוחות מצפים לקופון ומבצעים מיוחדים בכל רכישה, הם עלולים לעקב את רכישותיהם עד שימצאו קופון או מבצע שישתלם להם. היה בטוח שכל מחירון ומבצעים יהיו מותאמים לזהות המותג וכן את התמונות של המוצרים באתר ושהם אינם מערערים או מרחיקים מפיצים וקמעונאים.

אילו קידומי מכירות אתם יכולים להציע בנוסף לקופונים? חבילות הנחה, תגמולי לקוחות ושיטת הניקוד ברכישות מצביעות על כך שתוכניות אלה יכולות להיות יעילות באותה המידה בשיעורי המרה כמו הגדלת כמות הלקוחות ושביעות רצונם ברכישות השונות. למעשה, חבילות הנחה מציעות קבוצת מוצרים במחיר אחד, מה שישמש אותך לעיתים קרובות להגדיל את ערכי הרכישה הממוצעת. כמו כן, תגמול ללקוחות ושיטת ניקוד ברכישה יכולים לספק לך תמריצי התנהגות רבי עצמה שיבנו לך נאמנות ושביעות רצון הלקוחות תוך הגנה מרבית על המותג שלך.

הגדלת יחס ההמרה באמצעות הליך מתמשך

יש להתייחס אל הליך שיעורי ההמרה באמצעות הליך מתמשך לא כאירוע חד פעמי. יהיה עליך לייעל ללא הרף את האתר שלך על מנת להתאים מבצעים ומוצרים ובכך, למשוך לאתר מבקרים חדשים וכן לדאוג גם עבור מבצעים עונתיים, כלומר, לייעל את האתר ללא הרף בכדי לקבל יותר המרות. עשרת הטיפים להגדלת יחס ההמרה יכולים להיות מקום מצוין להתחיל בו והם גם יכולים לשמש לך כרשימת תיוג וכן, על מנת לעזור לך להחליט היכן למקד את תשומת הלב להתייעלות ובמציאת משאבים נוספים. אמנם לא כל מי שיבקר בחנות הווירטואלית שלך יבצע בהכרח רכישה, אך חלק מהמבקרים באתר יחזרו אליו בכדי לבצע רכישה.

רוצה חנות באינטרנט?
רוצה לשדרג חנות קיימת?

מלא/י את הפרטים שלך בטופס הבא וניצור קשר תוך זמן קצר

אפיון זה חזון!

ענה על שאלון ותוך 10 דק׳ יהיה לך ביד
אפיון מרשים ומקצועי לאתר המכירות שלך!

מסמך אפיון לחנות נעליים לדוגמה - חברת איקומרס