5 דצמבר 2013
תגובות: 0

5 השלבים שיזניקו את האתר שלך להצלחה

אם הגעת להחלטה לבנות אתר אינטרנט – מעולה! אבל רגע לפני שאתה מתחיל לחשוב על צבעים ועיצוב האתר, איזה עמודים תרצה שיהיו ואם כדאי לרענן לוגו… כדאי שתסתכל לסטטיסטיקה בעיניים:

  • נכון להיום יש 4 ביליון אתרי אינטרנט בעשרות שפות
  • 51 מליון אתרים חדשים בכל שנה
  • 200,000 אתרים חדשים בכל יום!!

רק 5% מכלל האתרים בעולם נחשבים לאתרים מצליחים.

למעלה מ 95% מאתרי האינטרנט לא מקבלים תנועה בכלל.
והאחוז הקטן מהאתרים שכן מקבלים תנועה, לא מצליחים להפוך את הגולשים ללקוחות!

השוק שהאתר שלך מתחרה בו הוא אדיר, והשאלה שעולה מיד לראש, ובצדק, היא – "איך האתר שלי יצליח?"

החדשות הרעות הן: שרוב הסיכויים שהאתר שלך יהיה סתם תמונה באינטרנט

החדשות הטובות הן: שתכנון נכון יכול להביא האתר שלך מהר מאוד ל- 5% המצליחים

במילים אחרות, מי שמצליח להכניס את האתר שלו לאותה רשימה מכובדת שבחמשת האחוזים שמקבלים תנועה לאתר, עולה על הגל של האינטרנט, וזוכה לתנופה האדירה והמינוף העסקי המשתלם בעולם – וזה אפשרי!

 

5 השלבים:

הדרך לאתר מוצלח מתחילה בהבנה של העסק האינטרנטי, כיצד הוא עובד, ומה אסור לפספס. ישנם עשרות פרטים קטנים שמשפיעים על הצלחתו של האתר שלך, ואפשר להיכנס לכל אחד לעומקו, ובכדי למנוע תסכול ובלבול, ריכזנו את חמשת האלמנטים החשובים ביותר לאתר מצליח – 5 השלבים שכל אתר מצליח עובר בכדי לוודא שהוא ב-5% הנכון של הרשת.

אנו ממליצים לכם לקחת נשימה עמוקה, להתרכז, ולהפנים את הרשימה הבאה, שכן היא הבסיס העיקרי והחשוב ביותר להצלחת אתר האינטרנט שלכם. בהצלחה!

 

1. תכנון מקיף וחכם – מראש

אתר מוצלח נעשה במחשבה תחילה, ואלו הם הדגשים לתכנון אתר חכם:

א. הכר את קהל היעד שלך

קהל היעד האינטרנטי שונה מקהל יעד אחר בפרטים רבים. השאלות העיקריות שחובה לשאול הן:

– מה קהל היעד שלי מחפש באתר?

– מה קהל היעד שלי אוהב לראות – וויזואלית?

– מה יגרום לגולש פוטנציאלי באתר להפוך ללקוח?

התשובות לשאלות אלו שזורות זו בזו, ויוצרות מאגר חזק של מסקנות עליהן ניתן להתחיל לעצב את האתר בצורה האידיאלית.

טיפ: חשוב לזכור את העיקרון המנחה כי גולש שמגיע לאתר צריך להבין בתוך פחות משלוש שניות כי הוא במקום הנכון.

 

ב. בחירה חכמה של מילות המפתח

מרבית התנועה לאתרים מצליחים מגיעה דרך מנועי החיפוש, ובראשם גוגל. אחד האלמנטים העיקריים שגוגל מחפש כשהוא מתייג אתרים הינו נוכחותן של מילות מפתח המשייכות את האתר לקטגוריה שלו, ומכניסות אותו לתוך התחרות בשוק המתאים לו.

יש להשתמש במינונים נכונים של מילות המפתח בכל האתר, לא להגזים, ולא להחסיר.

טיפ: שימוש חכם במילות המפתח בתוך התפריט הראשי הינו מהלך חובה, שמשדר לגוגל אות ברור במה האתר עוסק.

 

ג. תכנון מבנה העמודים הפנימיים

מעבר לעמוד הבית המתוכנן בקפידה בכדי לשדר תוך שניות לגולש כי הוא הגיע לאתר הנכון, הערך המוסף של האתר הוא בנוחות ובנגישות, ביכולתו לתת מענה לצרכים השונים של המבקרים. המחשבה המובילה בעיצוב העמודים הפנימיים מונעת בעיקר מהשאלות הבאות:

– מה יכול לתרום לגולש המבקר באתר?

– איזה עיצוב יגרום לו להרגיש נכון ולהישאר באתר?

– איזו זרימה תגרום לגולש להפוך ממבקר ללקוח?

ישנם הרבה עיצובים קיימים, ועם עיצוב אישי האפשרויות הן אינסופיות.

טיפ: אל תלכו לאיבוד ביותר מדי פרטים. בחרו עיצוב נקי שמתאים לתחום האתר, בהתאם לתשובות לשאלות הנ"ל, ואל תעמיסו על הגולש יותר מדי גראפיקה.

 

2. "התוכן הוא המלך"

מקור המשפט המפורסם הוא במאמר שכתב ביל גייטס בשנת 96, כתב, וצדק. כתיבת תוכן חכם, מדויק, שמעורר הזדהות ועונה על השאלות והצרכים של הגולש הינו הכרחי לכל אתר מוצלח. תוכן שמצליח ליצור חיבור ולעורר התרגשות אצל הקורא, הוא בעל פוטנציאל אדיר להפיכת הגולש ללקוח. מהלך זה דורש לעיתים קרובות תוכן מעודד-פעולה, שנותן לא רק ערך מוסף, אלא מעורר את הקורא לפעול, לפנות אליכם, לרכוש את המוצר, או לבצע את הפעולה שאתם רוצים שהוא יעשה.

טיפ: הימנעו מתוכן מועתק כמו מרעל, אך קבלו השראה מאתרים מצליחים ומתכנים מוצלחים שגוררים תגובות ומעוררים עניין.

 

3. מיתוג חכם – הערך המוסף כערך עליון

אל תהיו כמו כולם. תמיד אפשר לחדש, לרענן, לשנות ולהוסיף. אם אתם נותנים את אותו הדבר כמו כולם, כיצד תהיו טובים מהם?

מיתוג איכותי יהפוך אתכם לשיחת היום בתחום, לבחירה הראשונה והברורה כמענה לצורך אליו אתם מכוונים. אם הצלחתם ליצור מצב בו השם שלכם או של העסק שלכם הולך יד-ביד עם המוצר שלכם, אתם בדרך להצלחה בקנה מידה מסחרר. כדי לעשות את זה, צריך מיתוג נכון, ומיתוג נכון מתחיל בהצבת עובדות בשטח – אתם הטובים ביותר. בשביל כבוד צריך לעבוד, ולכן חישבו תמיד – ערך מוסף, ערך מוסף, ערך מוסף….

טיפ: נסו לזהות מה הדברים שכבר עוררו גלים של תגובות בתחום שבו האתר שלכם עוסק. התבוננות בדברים אלו יכול לעזור לכם לזהות מה האלמנטים שמאחוריהם, ולהשתמש באלמנטים הללו ליצירת הערך המוסף באתר שלכם, אם זה ידע חדש, בלוג מעניין, ועוד עשרות רעיונות אחרים.

 

4. פרסום ושיווק – בכלים הנכונים

אתרים מתחילים וותיקים כאחד עומדים בפני תחרות מתמדת, עם כניסתם של עוד ועוד אתרים לשוק, וההתמקצעות של אלו שכבר שם. התחרות מתחילה ביצירת תנועה, שכן לא משנה כמה השקעתם בעיצוב האתר, ביצירת תכנים איכותיים, ובנתינת ערך מוסף יוצא-מן-הכלל, בלי תנועה, האתר שלכם לא יעבוד.

הדבר חשוב בעיקר, אך לא רק, בתחילת הדרך. אתרים עסקיים רבים מפרסמים ומקדמים את האתר שלהם לאורך שנים רבות, שכן ההוצאה משתלמת. אם אתם רוצים שהאתר יצליח, ייצר הכנסה, ויעמוד בצפייה שלכם, הקצו סכום חודשי לקידום האתר, פרסומו ושיווקו בערוצים המתאימים.

טיפ: קידום אורגני נכון לאורך זמן מייצר שם טוב ויעלה את כמות המבקרים באתר, אך אם אתם בתחילת הדרך, מומלץ להשתמש במודעות בתשלום, תוך הקצאת סכום מסוים – גם לקידום האורגני, וגם למודעות בתשלום.

 

5. ללמוד מהצלחות, ו…מטעויות

משפט סיני עתיק אומר כי עדיף להפסיד בקרב, שכן ההצלחה מובילה לשאננות שעלולה להוביל להפסד נחרץ יותר, אך בכישלון ישנו הפוטנציאל ללמוד ולגדול.

כיום זמינים לנו כלים בעלי-עוצמה לאיסוף נתונים סטטיסטיים על האתר, כאשר נתונים אלו מהווים את אחד הכלים החשובים ביותר שלנו. מעקב וניתוח נתונים חשובים אלו יוביל למסקנות ברורות, עליהן ניתן לבחור את הצעד הבא, תוך שיפור מתמיד בהכנסות.

– כמה אנשים נכנסו לאתר

– איזה ביטויים\מילות מפתח הובילו אותם לאתר

– כמה זמן הם שהו באתר

– על מה הם לחצו בעת הביקור

– מאיזה עמוד הם עזבו את האתר

– באיזה עמוד הם הפכו ללקוחות

אלו הן חלק מהשאלות החשובות שאת התשובות להן ניתן לקבל היום בדו"חות מפורטים ונוחים לניתוח.

טיפ: אל תוותרו על כלי אדיר זה, אך אל תלכו בו לאיבוד. אם אין ברשותכם את הזמן או האנרגיה לעבוד נכון עם הסטטיסטיקות, קחו בעל מקצוע. המתנה של הנתונים הללו גדולה מדי בכדי לוותר עליה!

 

לסיכום:

אלו היו חמשת השלבים החשובים ביותר להקמת אתר אינטרנט מוצלח ומניב. אנו רוצים לעודד אתכם להשתמש במידע החשוב הזה, ולהכניס את האתר שלכם לרשימת הזהב של 5% האתרים המצליחים ברשת!

רוצים תמיכה מקצועית בהפיכת האתר שלכם לאתר רווחי ומניב? פנו אלינו עוד היום בטלפון 077-4510511.

אתם מוזמנים לחלוק איתנו ועם שאר הקוראים את הרעיונות שלכם בתגובות כאן למטה, ולהוסיף לרשימה זו עוד דרכים להפוך את האתר שלכם לאתר מצליח ומשגשג.

 

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>