7 אפריל 2014
תגובות: 0

בניית אתר מג'נטו – לחנות וירטואלית

אם גיליתם את הפוטנציאל בהקמת חנות וירטואלית ואתם רוצים להתחיל למכור באינטרנט אז בטח נתקלתם בכמה אפשרויות שיצרו בלבול אצל חלקכם ובעיקר באיזה מערכת לבחור לבניית חנות וירטואלית. הבחירה שהפכת יותר ויותר בולטת, והפכה כבר לכוכב של הרשת בכל הנוגע להקמת חנות וירטואלית היא ללא ספק מערכת מג'נטו, מערכת חכמה ונגישה, שמציעה את כל הכלים האפשריים שבעל חנות אינטרנט זקוק להם, כולל את אלו שהוא עדיין לא ידע שהם קיימים.

מאמר זה נועד לתמוך בבעלי עסקים המעוניינים להקים חנות וירטואלית בראייה לטווח ארוך, ומבקשים להבין את התמונה באופן מספיק עמוק בכדי לבצע בחירה נבונה, בלי להתבלבל מעודף פרטים כפי שקורה לרוב כאשר מנסים לתקשר עם מתכנתים.

מומלצים בשבילך:

מוכנים? אז נתחיל…

מה היא מג'נטו:

מג'נטו הינה מערכת ייעודית שנבנתה מתוך מטרה לייצר סוף-סוף מערכת ניהול שמיועדת ב100% להקמת אתר שהוא חנות. היא באה לעולם בכדי לתת מענה איכותי לצורך של מאות אלפי בעלי עסקים, שנאלצו עד כה להתפשר עם מערכות קוד סגור או מערכות שאינן מיועדות למסחר אלקטרוני.

מג'נטו בנויה בקוד פתוח, ולפי ויקיפדיה: "קוד פתוח משמש בעולם התוכנה לציון תוכנה שקוד המקור שלה פתוח ונגיש לכל מי שחפץ בו והוא חופשי לשימוש, לצפייה, לעריכת שינויים ולהפצה מחודשת לכל אחד ואחת".
ההבדל המשמעותי בין קוד פתוח לבין קוד סגור (קוד כזה שפותח ע"י חברה לבניית אתרים) זה שבקוד פתוח מאות אלפי מפתחים ומתכנתים מרמות שונות תורמים לפיתוח התוכנה – במקרה הזה מג'נטו – לעומת זאת, בקוד סגור מספר קטן של מתכנתים עובדים על פיתוח המערכת – תלוי במספר המתכנתים בכל חברה – 2-4 בדרך כלל. (למי שפספס, 100,000 תורמים בפיתוח מג'נטו מול 2-4 עובדים שמפתחים קוד סגור).

לקוחות מג'נטו

חלק מהמותגים העולמיים המשתמשים במג'נטו למכירת המוצרים שלהם באינטרנט

 

אחד היתרונות הבולטים של מג'נטו הוא המגוון הרחב של הפתרונות שהיא מציעה, פתרונות שנבנו מתוך נקודת המבט של בעל חנות וירטואלית. בעבודה עם מג'נטו, כל אפשרות של צמיחה ופיתוח שתעלה בדעתך לגבי החנות כבר קיימת וזמינה למינוף, ופשוט מחכה שתחליט להפעיל אותה. חלק יאמרו שהמערכת מורכבת, אבל ברגע שמתחילים לעבוד איתה מבינים שהיא פשוט משוכללת ולא ממש מורכבת.

מה אפשרויות העיצוב במג'נטו?

עיצוב והקמת חנות בהתאמה אישית – מאפס:

בניית אתר מג'נטו בהתאמה אישית היא הדרך הקלאסית שהייתה ותמיד תישאר, היא מתאימה לאלה שרוצים חנות מיוחדת ושונה מהמתחרים ולאלה שמבינים כי כדי לנצח בתחרות צריך להיות מקוריים. מג'נטו מאפשרת גמישות מלאה בכל הקשור בהקמת חנות בהתאמה אישית, היא מאפשרת להטמיע כל עיצוב שרק תרצו בין אם הוא פשוט או מורכב בשילוב הנפשות, פופ אפ וכו'. בניית חנות מג'נטו בהתאמה אישית דורשת מומחה מג'נטו היות ופיתוח חנות כזו הוא הרבה יותר מורכב מלהתקין תבנית רגילה בשרת, מדובר על לקחת עיצוב ולהפוך אותו לחנות וירטואלית שמתאימה לכל המסכים כולל בנייד – תהליך מורכב שלא כל מתכנת יודע לעשות.

יתרונות בהקמת חנות מג'נטו בהתאמה אישית:

  • מותאמת אישית כמו כפפה ליד
  • תוכלו לתכנן את חווית המשתמש ולהגיע הכי קרוב לשלמות
  • ייחודית. אין חנויות הדומות לחנות שלכם
  • גמישות בפיתוחים עתידיים

חסרונות:

  • אין

הקמת אתר על בסיס תבנית:

ניתן להקים את החנות על בסיס תבנית מג'נטו, זו ללא ספק האופציה הנפוצה ביותר וזאת בעיקר העלויות הנמוכות יחסית וגם לרוב בגלל חוסר ידע בהקמת חנויות בהתאמה אישית. מעצבים ומתכנתים בעולם מציעים מגוון רחב של תבניות בזירות ואתרים מיוחדים לכך ומציעים אותן למכירה. התבניות בדרך כלל ברמת עיצוב גבוהה וכמעט כולן מותאמות לנייד ולטאבלט. רעיון הקמת חנות מתבנית יכול להיות מושלם אם התבנית מתאימה לכם, לא צריך להמציא את הגלגל ולבנות התאמה אישית בשביל שינויים קטנים, אם השינויים גדולים או שיש לכם דרישות מיוחדות שווה כבר לחשוב על התאמה אישית.

היתרונות בהקמת חנות מג'נטו מבוססת תבנית:

  • העלויות בדרך כלל זולות יותר מהקמת אתר בהתאמה אישית
  • תהליך הקמה מהיר יותר מהקמת חנות בהתאמה אישית

החסרונות:

  • לפעמים השינויים שאתם רוצים לבצע בתבנית עולים הרבה יותר כסף מאשר להקים חנות בהתאמה אישית – במקרה כזה עדיף ללכת על התאמה אישית.
  • תבניות שבמקור באנגלית וגוירו לעברית, הרבה פעמים הגיור והתרגום לא מבוצעים בצורה מושלמת.

בין אם בחרתם בחנות בהתאמה אישית או תבניתית, במידה והחלטתם על מיתוג מחדש, "מתיחת פנים", או פשוט חשים צורך בשינוי, ניתן להחליף את העיצוב בכל שלב תוך שמירה על כל התכנים בחנות כמו מוצרים והמלאי, לקוחות, הזמנות, קופונים וכל השאר בצורה מושלמת תוך התאמה אוטומטית לעיצוב החדש – לא תצטרכו לדאוג להעביר או להקים את תוכן החנות שוב.

מה אפשר לעשות עם מג'נטו?

מכיוון מג'נטו היא מערכת שנועדה מלכתחילה לניהול חנות, מגוון הפונקציות שלה ברמת הניהול הוא עצום, מה שאומר שניתן לכם רק טעימה, כדי שלא נלך לאיבוד. רוב הפונקציות שאי-פעם תרצו כבעלי חנות כבר מגיעות בילט-אין עם המערכת.

שימו לב שחלק מהפרטים ברשימה אולי נשמעים טריוויאליים למי שלא ניסה עד היום להקים חנות וירטואלית, אך לבעלי ניסיון רב בתחום העובדה כי כל האפשרויות הללו קיימות, ועוד מרוכזות בצורה יעילה ואמינה במערכת אחת – זה בגדר נס.

אפשרויות מג'נטו ברמת הניהול השוטף:

1. הוספה, עריכה ומחיקת מוצרים מסוגים שונים, מוצרים פשוטים ועד למוצרים מורכבים בעלי תכונות ומאפיינים, ועוד…
2. הוספה, עריכה ומחיקת קטלוג מוצרים (תפריט האתר, דוגמא: חדשים | בגדים | הנעלה | תכשיטים | אקססוריז | SALE)
3. ניהול הזמנות כאשר כל ההתכתבות מול הלקוח מתבצעת במייל ואוטומטית בעת פתיחת חשבון, ביצוע הזמנה, משלוח הזמנה וכו'
4. ניהול לקוחות החנות, אותם לקוחות שעשו הזמנות, כולם מתועדים במערכת
5. ניהול ויצור קופונים ותנאים, לדוגמא: קנה 1 קבל את השני בחצי מחיר.
6. ייצוא דוחות מכירות, מלאי, עגלות נטושות, המוצרים הנכרים ועוד

אפשרויות מתקדמות בניהול החנות:

1. יצירת קבוצות לקוחות, לדוגמא לקוחות רגילים ולקוחות VIP
2. הגדרת מחיר לקבוצת לקוחות רגילה  ומחיר אחר אחר לקבוצת לקוחות אחרת לדוגמא VIP או כל קבוצה אחרת
3. קביעת מחיר לרכישה כמותית, דוגמא: קנה 1 ב- 20 ש"ח, קנה 7 ב- 100 ש"ח
4. אפשרות הצגת מטבעות שונים, שקל, דולר, יורו וכל שאר המטבעות
5. אפשר להוסיף שפות ולנהל אותם מאותו ממשק (אין צורך להקים אתר נוסף, הכל מתנהל מאותו מקום)

אפשרויות מג'נטו מצד הגולש בחנות – בפרונט:

1. סליידר לקידום מכירות בדף הבית
2. סינון מוצרים בדף קטלוג לפי תכונות מוצר (צבע, מידה, מחיר, וכו')
3. מיון מוצרים בדף קטלוג לפי מיקום, מחיר (גבוה \ נמוך) והחדשים ביותר
4. צפיה מקדימה למוצר (quick view)
5. הצגת תוויות על המוצר מסוג חדש, במבצע ואזל מהמלאי
6. הצגת מספר תמונות למוצר
7. הצגת וידאו למוצר
8. זום לתמונת מוצר בעת מעבר עם העכבר
9. מתן אפשרות לגולשים לבחור צבע, מידה וכו' למוצר
10. קביעת מחיר רגיל ומחיר מבצע למוצר
11. מוצרים דומים, מוצרים נלווים ומוצרי קופה
12. מתן אפשרות לגולשים להשארת תגובה על המוצר
13. לחצני שיתוף במדיה החברתית

מהם "תוספים" וכיצד עובדים איתם במג'נטו?

אחד היתרונות הבולטים של מג'נטו היא העובדה כי היא מערכת ליבה, וניתן להרחיב אותה בעזרת תוספים, בהתאם לרצון ולצרכים של בעל החנות, בקלות ובמהירות מפתיעה. תוספים הינם מיני-מערכות, אשר מותקנות על גבי החנות ומוסיפות לה פונקציונליות.

היתרונות הבולטים בעבודה עם תוספים הם:

  • ניתן להוסיף תוספים לחנות במהירות ולהרחיב את היכולות של החנות
  • אפשר לשדרג את החנות בלי להוציא אלפי שקלים על פיתוח
  • שוק התוספים רחב וגדל מרגע לרגע – וכל רעיון שתרצו להוסיף לעסק, כבר קיים ומחכה לכם במרחק לחיצת כפתור.

דוגמא לתוסף, שמתאים לקטגוריית "שליחת מייל ללקוחות שנטשו את הסל" הוא תוסף למעקב נוטשי סל הקניה, זה עובד בצורה פשוטה, מגדירים מספר מיילים שישלחו לגולשים שהוסיפו מוצרים לסל אבל לא סיימו את הרכישה, לדוגמא מייל ראשון ישלח לגולש אחרי שעתיים עם תזכורת שלא סיים את הרכישה, מייל שני ישלח לגולש אחרי יום עם תזכורת נוספת, מייל שלישי ישלח ביום השלישי עם תזכורת + קופון הנחה להנעת הגולש לביצוע הזמנה באתר. הכל באופן אוטומטי.

התוספים משדרגים לכם אתר המכירות שלכם ונותנים לכם את האפשרות להתאים את המערכת לצרכים שלכם במחירים נמוכים ללא צורך בפיתוח כלשהו, פשוט משלמים מחיר סמלי על התוסף, התקנה ותרגומו ומקבלים שדרוג יוצא-דופן, אשר בלי התוסף היה עולה לכם אלפי שקלים למפתח תוכנה.

תהליך בניית אתר מג'נטו:

1. אפיון: סיעור מוחות ליצירת מסמך ברור הכולל את מטרת האתר, הצרכים שלך, הדברים החשובים ביותר, אתרים שמצאו חן בעיניך, וכל פרט אחר שיתמוך ביצירת החנות המושלמת בשבילך.
2. עיצוב: הצגת סקציה עיצובית המושפעת מהאפיון שנעשה
3. בניה: הקמת החנות והטמעת העיצוב בתוכה, הגדרה והתקנת התוספים ובסיום בדיקות איכות.
4. הדרכה: קבלת הדרכה צמודה וליווי בתהליך הלמידה של מערכת הניהול. עליה לאוויר והתחלת המכירות.

סיכום קצר על יתרונות מג'נטו

– מג'נטו תוכננה, עוצבה ונבנתה במחשבה תחילה להיות מערכת לחנויות וירטואליות
– היא נותנת מענה איכותי, זמין, אמין וחזק במיוחד לכל צורך שיכול לעלות על דעתו של בעל חנות וירטואלית
– ניתן להקים חנות מרהיבה שתענה על צרכי העסק שלכם ותתן לכם מענה לתווך הארוך
– ניתן לרתום תוספים חזקים ומשוכללים לשדרוג החנות בכל רגע, בלחיצת כפתור, בעלות נמוכה מאוד, בלי להוציא אלפי שקלים על שכר מתכנתים בכל פעם שרוצים להוסיף ולצמוח
– ניתן לנהל את כל החנות, המלאי, המבצעים, התצוגה, וכו', דרך מערכת ניהול פשוטה לתפעול שמיועדת לחנויות (לא כמו בוורדפרס לדוגמא, שמיועדת לניהול תוכן בלבד)
– ניתן להפיק דוחות קפדניים לצורך מעקב, ניתוח וייעול ביצועי החנות בכל רגע נתון
– ניתן להקים חנות סופר-משוכללת, אטרקטיבית, וידידותית למשתמש תוך 30 יום מעכשיו!

אם הגעתם עד כאן, אתם בוודאי כבר יודעים לא מעט על מערכת מג'נטו לבנייה וניהול חנויות וירטואליות. אנו רוצים לנצל את רגעי הקריאה האחרונים בשביל להזמין אתכם:

א. לשאול אותנו כל שאלה נוספת שעולה על דעתכם בנוגע למג'נטו.
ב. ליהנות מהניסיון שלנו בהקמת חנות וירטואלית משלכם.

צרו איתנו קשר ובתוך זמן קצר נדון בפרויקט שלכם.

 ולסיום, הנה כמה דוגמאות של אתרי מג'נטו שבנינו שתוכלו להתרשם מהם ולקבל רעיונות לחנות שלכם:

בלנדרס, חנות וירטואלית למשקפי שמש

חנות למשקפי שמש – Blenders

חנות וירטואלית לבגדים - Me She

חנות וירטואלית לבגדים – Me She

Irit-flowers

חנות פרחים – פרחי עירית

Closets

חנות ארונות הזזה – Closets

Giftedonline

חנות לבגדי ילדות – Gifted

הצטרפו ל 6,323 יזמים ובעלי עסקים שכבר מגדילים את המכירות שלהם באינטרנט

וקבלו בחינם טיפים ושיטות לניהול יעיל יותר ולהגדלת המכירות בחנות וירטואלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

איך הגדלנו ללקוחה את המכירות פי 4?! ללחוץ כאן עכשיו >

הצטרפו ל 6,323 יזמים ובעלי עסקים שכבר מגדילים את המכירות שלהם באינטרנט

וקבלו בחינם טיפים ושיטות לניהול יעיל יותר ולהגדלת המכירות בחנות וירטואלית