3 אפריל 2019
קטגוריה:
eCommerce
תגובות: 0

הגולשים נוטשים את האתר לפני שביצעו רכישה? כך תגרמו להם לחזור!

69% מהגולשים שיוסיפו מוצרים לסל ינטשו את האתר שלכם. הנתון נכון לכל חנויות האונליין בעולם, הנה הסיבות העיקריות לנטישה:

מקור baymard.com

כשגולש עוזב את האתר שלכם לפני שביצע רכישה, אתם מפסידים כסף. כמה? על פי ההערכות, מדובר בטרליוני (!) שקלים מדי שנה. רוצים לכווץ את הנתון הזה, להפסיד פחות ולהרוויח יותר? דרך נפלאה לעשות זאת היא פשוט לשלוח ללקוח הפוטנציאלי שלכם מייל – ולא סתם מייל, אלא כזה שהוא באמת יפתח, יתרשם, ויחזור לאתר שלכם לקנות.

מומלצים ומעניינים:

הנה 7 דרכים לעשות זאת נכון:

המסורתי: "שכחתם משהו?"

ללא ספק, זה סוג ההודעות הפופולרי והנפוץ ביותר, והוא נע בין: "האם שכחת משהו?" ועד: "מוכנים לרכישה? השלימו את ההזמנה כעת". בדוגמה הראשונה אתם פונים אל הגולש בנימוס ומזכירים לו את קיומכם, ובדוגמה השניה, באלגנטיות ראויה לשמה, אתם פשוט יוצאים מנקודת הנחה שהוא מעוניין לבצע רכישה – אך פשוט שכח להשלים אותה.

המפתה: "קבל 15% הנחה על המוצרים בסל שלך!"

לגולשים יש סיבות מגוונות לנטישת עגלת הקניות, ביניהן ניתן למנות רצון להשוואת מחירים, דמי משלוח ועוד. כדי לעודד את הגולשים שלכם לשוב ולהשלים את הקניה, נסו לפתות אותם ולהציע להם הנחה/הטבה אם ישלימו את הרכישה. משפטים כמו: "משלוח חינם – רק בשבילך!" או: "חדשות טובות: המחיר ל-X צנח!" לגמרי יעשו את העבודה (ונאמר אמן).

ה-FOMO: "אל תפספסו – רק X פריטים נותרו במלאי!"

בואו נודה באמת – לכולנו יש שד FOMO קטן שלעתים מכתיב את מעשינו. FOMO (פחד מהחמצה) הוא כלי שיווקי שאתם יכולים לרתום לטובתכם – ובגדול. כדי לגרות את הגולשים הנוטשים שלכם, כל שעליכם לעשות הוא לנסח משפט כמו: "הזדמנות אחרונה ליהנות ממחיר אטרקטיבי על-X" או: "ה-X שלכם אוזל במהירות, אל תפספסו!" – ותראו ישועות.

האישי: "[שם הלקוח], רק 2 קליקים בלבד לסיום ההזמנה!"

פניה אישית לא הזיקה לאיש, ובכל הנוגע לגירוי הגולשים שלכם להשלמת ההזמנה – היא עושה את העבודה. לא משנה באיזו גישה תבחרו – "שכחת משהו"/"המלאי אוזל"/"הנחה מיוחדת רק בשבילך!" – הוסיפו את שם הלקוח למשפט ותהפכו משפט מרוחק למקרב ומניע לפעולה הרבה יותר.

הקריאטיבי: "בואו להתלבש על מבצע!"

שימוש בשפה קריאטיבית המתכתבת עם השפה של המותג או המוצר שאתם מציעים היא דרך נהדרת להזכיר לגולשים שלכם למה הם אוהבים אתכם. בעוד שהדוגמה שלעיל מתאימה לתחום הריטייל, משפט כמו: "אל תישארו בחושך – גופי התאורה שלנו מחכים רק לכם" תתאים, ניחשתם נכון, לרשת המספקת פתרונות תאורה. תהיו יצירתיים – זה ישתלם לכם.

הממותג: "עדיין מתעניינים ב-X?"

 

הגולשים שלכם מבלים באינספור אתרי אינטרנט ומתעניינים במגוון רחב של מוצרים. כדי להבטיח שהם יזכרו דווקא אתכם, עשו שימוש בשם הדגם, המוצר או הפריט הספציפי שהם הוסיפו לעגלת הקניות, ממש כך: "X מחכה רק לכם!" או: "אל תשכחו להשלים את רכישת ה-X!"

המעודד: "תזמון מושלם!"

לפעמים, כל מה שהלקוחות שלכם צריכים זה דחיפה קטנה והכרחית כדי להשלים את תהליך הרכישה – כאן אתם לובשים את מדי המעודדת ופשוט מסייעים להם לסיים את מה שהתחילו: "ה-X שלך כמעט מוכן למשלוח" או: "שני צעדים קטנים – וסיימתם!" הם משפטים מעולים לגרום לכך.

סיכום

אז מה הדרך שהכי מתאימה לכם? אם אתם לא בטוחים, תוכלו לנסות כמה אופציות – ולבדוק איזו מהן הכי 'עובדת' על הגולשים שלכם. בהצלחה!

צריכים עזרה? צרו איתנו קשר בטלפון 077-4510511.

הצטרפו ל 6,323 יזמים ובעלי עסקים שכבר מגדילים את המכירות שלהם באינטרנט

וקבלו בחינם טיפים ושיטות לניהול יעיל יותר ולהגדלת המכירות בחנות וירטואלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלון של 10 דק' ויש לך אפיון מקצועי ביד התחל אפיון

הצטרפו ל 6,323 יזמים ובעלי עסקים שכבר מגדילים את המכירות שלהם באינטרנט

וקבלו בחינם טיפים ושיטות לניהול יעיל יותר ולהגדלת המכירות בחנות וירטואלית