7 אוגוסט 2014
תגובות: 0

שיווק מחדש: לפרסם לגולשים שביקרו באתר שלכם

מכירים את זה שאתם נכנסים לאתר אינטרנט כלשהו ופתאום אתם רואים את הפרסומות של אותו אתר בכל מקום ברשת? זה שיווק מחדש.

שיווק מחדש, באנגלית ReTargeting, היא שיטת פרסום שבאמצעותה ניתן לפרסם באנרים או פרסומות טקסט לגולשים שביקרו באתר שלכם.

ישנן רשתות פרסום רבות המציעות את שיטת הפרסום הזו, ביניהם גם פייסבוק, במאמר הזה התמקדנו בשיווק מחדש של רשת הפרסום של גוגל.

מומלצים בשבילך:

יתרונות שיווק מחדש

  • הגדלת מכירות:
    גולשים שהיו אצלכם באתר הם לקוחות פוטנציאלים, בעזרת שיווק מחדש תוכלו לעניין אותם שוב בשירות או במוצר שלכם ולגרום להם לרכוש מכם.
  • מיתוג:
    הגולשים יראו את הפרסומות שלכם כמעט בכל מקום באינטרנט ויחשפו לשם המותג שלכם, הפרסומת מעלה מודעות למותג שלכם ומחזקת אותו.
  • פרסום זול:
    עלות הפרסום של שיווק מחדש זולה ביחס לפרסומת טקסט רגילה בגוגל. הרבה יותר זול לפרסם לגולש שהיה באתר מאשר לפרסם לגולש חדש.

לאיזה עסק זה מתאים?

מניסיוננו, שיווק מחדש אינו מתאים לכל עסק (בהנחה שאתם רוצים החזר על ההשקעה – פניה\מכירה). כדי לדעת אם הוא מתאים לסוג העסק שלכם כדאי להקים קמפיין שיווק מחדש ולבדוק אם הוא מחזיר את ההשקעה, אם אתם מקבלים פניות\מכירות והקמפיין מכסה את העלות שלו ומשאיר אתכם ברווח אז מצוין תשאירו את הקמפיין, אבל אם הקמפיין בקושי מביא לכם פניות ואינו מצדיק את ההוצאה אז נסו לשנות את המסר\האסטרטגיה\הגדרות הקמפיין ונסו שוב לפרסם עד שזה יעבוד, אם בכל זאת לא תראו הצלחה כדאי לשקול לבטל את הקמפיין.

דוגמא לקמפיין מוצלח:

יצרנו קמפיין "פרסומות טקסט" ברשת החיפוש של גוגל (הפרסומות שמופיעות בתוצאות החיפוש) לאחד הלקוחות שלנו במקצועות החופשיים, ובמקביל יצרנו קמפיין "שיווק מחדש" המבוסס על באנרים ופרסומות טקסט.
קמפיין "פרסומות טקסט" שיצרנו נועד להביא גולשים חדשים לאתר במטרה שישאירו את הפרטים שלהם באתר כדי לייצר פניות, וקמפיין "שיווק מחדש" נועד להחזיר גולשים שביקרו באתר אך לא השאירו את הפרטים שלהם ונטשו, במטרה לעודד אותם שוב להשאיר את הפרטים שלהם ולהגדיל את מס' הפניות.

התוצאה:
קמפיין "פרסומות טקסט" הצליח להביא גולשים חדשים
אך מס' הפניות היה קטן מאוד: 2-5 פניות בחודש

קמפיין "שיווק מחדש" החזיר גולשים שביקרו באתר
והצליח להניב מס' פניות מכובד של 20 בממוצע בחודש

מסקנה:
מסתבר שבנישה ספציפית זו גולשים יעדיפו להשאיר את הפרטים שלהם בפעם השניה\שלישית בה נכנסים לאתר ולא בפעם הראשונה. קמפיין מסוג "שיווק מחדש" הינו הכרחי במצב כזה אחרת פרסום "פרסומות טקסט" לבדו אינו מצדיק את קיומו, במקרה הזה שני הקמפיינים השלימו זה את זה והשיגו את המטרה.

מסר ברור והנעה לפעולה

פרסומת היא מסר שיווקי המיועד לקהל היעד, המסר יכול להיות הנחה או קופון כלשהו, קולקציה חדשה, פרסום קורס מסויים ועוד. ככל שהפרסומת שלכם תהיה יותר נישתית וממוקדת בקהל היעד כך היא תהיה יותר טובה, כדי לבנות פרסומת אפקטיבית המסר חייב להיות ברור ומובן ומלווה בהנעה לפעולה, עליכם לשאול את עצמכם מה הוא המסר שאתם רוצים להעביר ומה הייתם רוצים שהגולשים יעשו, יקנו באתר, יתקשרו למספר טלפון, ישאירו פרטים באתר…

במערכת הפרסום של גוגל ישנן 2 אפשרויות לפרסום מודעות: טקסט ובאנרים. שתיהן צריכות להכיל מסר והנעה לפעולה, בבאנרים ניתן להעביר את המסר בויז'ואל דבר המאפשר הטמעת לוגו וצבעים מזוהים עם המותג.

דוגמא לפרסומת טקסט: נניח שיש לכם חנות למכירת מזון לכלבים, והמסר שאתם רוצים להעביר הוא שיש לכם מזון לכלבלים במחיר זול ושאתם עושים משלוחים עד הבית בתל אביב, אתם רוצים שהגולש יכנס לאתר ולהזמין, נוסח ההודעה יהיה:

כותרת: מזון זול לכלבים בת"א | שם העסק
תיאור: קנה מזון לכלבים באתר וקבל משלוח עד הבית בת"א, הכנס לאתר והזמן עכשיו!

הפרסות שבדוגמא ממוקדת בנישה ספציפית, מזון, כלבים, זול, ת"א… היא תהיה הרבה יותר יעילה מפרסומת "מזון לבעלי חיים"

דוגמא נוספת:
פרסומת טקסט גוגל

דוגמא לפרסומת באנר: נניח שיש לכם חנות וירטואלית לאופנת נשים, ובתוך החנות הזו יש לכם מחלקת נעליים והחלטתם לתת 30% הנחה על כל נעלי הקיץ לקונים מהאתר.
המסר יהיה: 30% הנחה על כל נעלי הקיץ!
ההנעה לפעולה תהיה: לחצי לקניה/קני לפני שיגמר
התמונה תהיה: תמונה של נעלי קיץ

דוגמא נוספת:
300x250

איך מתחילים?

1. בונים אסטרטגית פרסום כולל מסרים ודפי נחיתה, עיצוב באנרים וכו' (מידות באנרים)

2. קובעים תקציב חודשי לתקופה של מינימום 3 חודשים – מומלץ תקציב של 3,000 ₪ עד 5,000 ₪ בחודש בתור התחלה.

3. מקימים את הקמפיינים, מטמיעים את הקודים באתר\דף נחיתה ומתחילים.

כדאי לדעת:

  • קמפיין "שיווק מחדש" עובד על "עוגיה" (COOKIE), כאשר גולש נכנס לאתר שלכם, גוגל משתילה לו עוגיה בדפדפן. רק לאחר שהעוגיה הושתלה יהיה ניתן להציג לגולש פרסומות "שיווק מחדש" בכל מקום בו הוא יגלוש.
  • ישנה הגדרה הקובעת כמה זמן העוגיה תישאר במחשב של הגולש, כברירת מחדל היא מוגדרת על 60 יום, ז"א תוכלו להראות פרסומות לאותו גולש ל 60 יום, לאחר מכן העוגיה תמחק והגולש לא יראה את הפרסומות אלא אם כן הוא יכנס שוב לאתר ותושתל לו שוב עוגיה במחשב.
    במידה ואינכם מתכוונים לעדכן את המסר\הפרסומת שלכם לעיתים תכופות, הגדירו זמן קצר יותר מ 60 יום מסיבה שהפרסומת והמסר יכולים להימאס על הגולשים שלכם ולעשות דווקא את הפקט ההפוך מזה שאתם רוצים. רצוי שתגדירו 60 יום + בתנאי שהמסרים שלכם ישתנו וכנ"ל הפרסומות.
  • כדי שהפרסומות שלכם יתחילו להופיע ברשת לאותם גולשים שביקרו אצלכם באתר, גוגל מחייבת בלפחות 100 גולשים שהעוגיה הושתלה להם בדפדפן, אחרת הקמפיין לא יתחיל לעבוד. ככל שהרשימה הזו תגדל כך יותר גולשים יראו את הפרסומת שלכם.
  • במידה ואינכם מספיק מנוסים במערכת הפרסום של גוגל, תשקלו להעביר את הטיפול לבעל מקצוע כדי לחסוך הוצאות מיותרות וכדי להמנע מטעויות מיותרות. נשמח לתת לכם ייעוץ חינם בטל 077-4510511.
הצטרפו ל 6,323 יזמים ובעלי עסקים שכבר מגדילים את המכירות שלהם באינטרנט

וקבלו בחינם טיפים ושיטות לניהול יעיל יותר ולהגדלת המכירות בחנות וירטואלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלון של 10 דק' ויש לך אפיון מקצועי ביד התחל אפיון

הצטרפו ל 6,323 יזמים ובעלי עסקים שכבר מגדילים את המכירות שלהם באינטרנט

וקבלו בחינם טיפים ושיטות לניהול יעיל יותר ולהגדלת המכירות בחנות וירטואלית