הגדילו מכירות!

איך הגדלנו ללקוחה את המכירות פי 4?!
לרשום מייל וללחוץ על הכפתור האדום >

איך להתכונן ל Shopping IL הכי טוב שאפשר

מזל טוב! החלטתם שאתם רוצים לקחת חלק ב- Shopping IL. אם אתם מחפשים רעיונות איך להתכונן הכי טוב שאפשר, לנצל את הפוטנציאל ולגרום ליותר מכירות ביומיים המטורפים האלה – אתם במקום הנכון. אם אתם לא יודעים מה זה שופינג IL בכלל אז בקצרה זה מיזם של גוגל שמטרתו לעודד את הקניות בחנויות ישראליות ברשת  – לפרטים נוספים תוכלו ללחוץ כאן.

אולי יעניין אותך גם: איך להכין את החנות שלכם לחגים

1. ההכנות - הפעילו פופ אפ להגדלת הרשימה

הפעילו פופ אפ באתר חנות שלכם שמציע לגולשים להכניס את המייל שלהם לקבלת תזכורת ביום ה- Shopping IL כדי שלא יפספסו, שלבו עם טיימר שסופר אחורנית (7 ימים : 12 שעות : 13 דק').

לגולשים יש אינסטינקט מיידי לסגור את הפופ אפ, תזכרו שאתם צריכים לתפוס את הגולש באותה שניה ולהניע אותו להשאיר את המייל שלו. הקופי שלכם חייב להיות מקורי, אם תחליטו לצרף תמונה שימו תמונה שמשתלבת עם המילים, צרו עניין.

דוגמא: "לא נשכח אותך!! יומיים של טירוף והנחות שלא תרצי לפספס! הרשמי ומבטיחים להזכיר לך."

מה שלא תעשו, אל תשתמשו במילה "ניוזלטר".

תעלו את הפופ אפ בסוף אוקטובר, מקסימום ב 1.11, תשקלו להציג אותו בכל דפי האתר אבל תשאלו את עצמכם אם יש דפים שמיותר שיקפוץ בהם, ואם יש כאלה, תשקלו לדלג עליהם או הגדירו אותו שיקפוץ רק בדפים ספציפיים.
אל תשכחו להגדיר קוקי, אם גולש סוגר את הפופ אפ באופן יזום אל תציגו לו אותו עוד פעם עד ליום למחר (הקוקי נשמר במצב כזה ליום אחד במחשב של הגולש). הצגת הפופ אפ ללא הגדרת קוקי יכולה מאוד להציק ואתם יכולים להעיד על זה בעצמכם אם הפופ אפ יקפוץ לכם בכל עמוד שתכנסו אליו – רצוי להמנע מזה. כנ"ל לגבי אם הוא השאיר את המייל שלו, הפופ אפ לא יקפוץ בעמוד הבא.

2. צרו קטגוריה שנקראית Shopping IL 20XX

בקטגוריה הזו שלבו באנר עיצובי שמייצג את האירוע Shopping IL והזכירו בו את התאריכים לאלה שמגיעים לפני התאריך כדי ליידע אותם על האירוע, ולאלה שנמצאים בימי המכירות כדי להגיד להם "זה קורה עכשיו".
אם האירוע טרם התחיל, תוכלו להציג בעמוד הקטגוריה טיימר שסופר אחורנית (7 ימים : 12 שעות : 9 דק') עם אפשרות להרשמה לקבלת תזכורת (בדומה לפופ אפ רק בעמוד קטגוריה).

אל תחכו יותר מדיי, כבר ב- 1.11 תפרסמו את הקטגוריה בתפריט ותפרסמו באנרים בעמוד הבית, תבליטו את הקטגוריה שבתפריט בצבע או שימו אותה ראשונה, העיקר שהגולשים יחשפו לקטגוריה ויוכלו להגיע אליה בקלות.

כל עוד יום המכירות הראשון לא התחיל, הציגו את המחיר המקורי של המוצר והציגו לידו את המחיר שהולך להיות בימי המכירות של Shopping IL. תנו אפשרות לגולש להוסיף את המוצרים לרשימת המועדפים (Wishlist), כך הלקוחות שלכם יוכלו לתכנן את יום המכירות מראש ולרק לבצע את הקניה והתשלום באותו היום.

צרו סוג של Gate בקטגוריה שמקטלג את את המוצרים ועוזר לגולשים לקנות לפי הקטלוג שיצרתם, כמו מוכרת בחנות ששואלת "בא לך לראות את הג'ינסים שיש לנו במבצע?" או "אתה יודע שיש לנו 1+1 על כל הנעליים?". קטלוג המוצרים יכול להתבצע ע"י תמונות או סליידר מוצרים, סליידר מוצרים כזה יכול להיות "המוצרים הפופולרים" אבל זה דיי משעמם ליום כזה לעומת "ההנחות הכי גדולות"  או כל סליידר אחר שתוכלו לחשוב עליו שיצור חווית קניה ועניין בעמוד.

רצוי מאוד שיהיה לכם גם סליידר מוצרים מותאמים אישית פר גולש בכותרת "מומלצים בשבילך", שם יופיעו מוצרים לפי היסטוריית הגלישה של הלקוח, למשל אם לקוח ביקר בקטגוריית חתולים הוא יראה סליידר מוצרים שיציג מוצרים שמשתתפים במבצע מאותה קטגוריה, לקוח אחר שדפדף בקטגוריית כלבים יראה סליידר עם מוצרים לכלבים. בדרך הזו אתם הופכים את חווית הקניה לאישית ומגדילים את הסבירות שהלקוח יקנה.

אם יש לכם חנות מרובת קטגוריות, רצוי לצרף תמונות שמייצגות את הקטגוריות מה שיאפשר לגולשים להגיע לקטגוריות אלה בלי בעיה.

רצוי לשלב תוויות על המוצרים ביום כזה עם גובה ההנחה – למשל "55% הנחה", "1+1" ואחרים.

טיפ: רצוי שתכינו עמודי קטגוריה כאלה גם לשנים הבאות אם אתם מתכננים להשתתף בעתיד באירועי המכירות של שופינג IL, תפתחו קטגוריות בשמות Shopping IL 2019, Shopping IL 2020 וכו'. קטגוריות אלה חייבות להיות פעילות אך אל תציג אותם בתפריט (עדיין), עד שיגיע התאריך הייעודי, הדף יצבור מספיק ותק וסביר להניח שגוגל יאנדקס אותו גבוה בתוצאות החיפוש שגולשים יחפשו Shopping IL 2019 או כל ביטוי אחר שקבעתם בשם הקטגוריה.

חשוב, אומנם הסעיף הזה מתחייס לקטגוריה, אבל אל תשכחו את דפי המוצר, הם חייבים להציע מוצרים אחרים דומים שמשתתפים במבצע ולא מוצרים שלא משתתפים במבצע. כנ"ל ה Related וה- Cross sell בקופה.

3. יצירת תזכורות - מייל ו- Push Notification

במערכת הניוזלטר שלכם, הכינו ותזמנו 3 מיילים:

יום לפני ה Shopping IL:
"עוד 12 שעות זה קורה! שופינג IL מתחיל בחצות"

היום הראשון:
"בוקר טוב Shopping IL, התחלנו. כל הפריטים עד 90% הנחה החל מעכשיו!"

היום השני והאחרון:
אם הלקוח קנה -> "תודה שקנית ב Shopping IL, היום זה היום האחרון, אם יש לך עוד משהו שנדלקת עליו שווה לך לקחת אותו כל עוד אתה יכול - זה היום האחרון".
אם הלקוח לא קנה -> "מחר המחירים עולים. יום אחרון ל Shopping IL, הזדמנות אחרונה ליהנות ממחירים מטורפים!!"

כמובן כל מייל כזה יוצא עם מוצרים מותאמים אישית לכל גולש, בהתאם למוצרים שצפה בהם באתר יוצגו לו מוצרים מאותה קטגוריה.

השתמשו בתוכן מעניין ומסקרן במייל, במיוחד כותרות, והימנעו לחזור על התוכן או על הכותרת פעמיים, או בכלל יותר מפעם אחת..

יש לשמור על מבנה מייל מושלם, הדר עם לוגו ותפריט, מסר חד והנעה לפעולה ברורה, מוצרים מותאמים אישית, עידוד הורדת אפליקציה (כחלק מהפוטר).

במערכת ה Push notification שלכם:

אם יש לכם אפליקציה לחנות, אל תפספסו את ההזדמנות לשלוח התראות למשתמשי האפליקציה שלכם וליידע אותם על ה Shopping IL. זכרו שאחוזי הפתיחה עומדים על 70% בממוצע מול 15% בממוצע במיילים. השתמשו בקופי יצרתי, שלבו אימוג'י, שלבו תמונה בפוש של Shopping IL עם המוצרים שלכם ותזמנו את ההתראות מראש.

פוש 1 - יום לפני ה Shopping IL:
"עוד 12 שעות זה קורה! שופינג IL מתחיל בחצות, התחלי לבנות את ה Wishlist שלך >>"

פוש 2 - ב 8:00 בבוקר:
"בוקר טוב Shopping IL, התחלנו. כל הפריטים עד 90% הנחה החל מעכשיו! SHOP NOW >>"

פוש 3 - יום שני לשופינג IL ב 8:00 בבוקר:
"יום אחרון ל Shopping IL, למה לשלם מחיר מלא? נצל את הרגע וקח את המוצרים שרצית בהנחה. SHOP NOW >>"

פוש 4 - יום שני לשופינג IL ב 20:00 בערב:
"4 שעות אחרונות ⏳ הזדמנות אחרונה ליהנות ממחירים מטורפים!! SHOP NOW >>

4. פרסום ושיווק

להסתמך רק על גוגל זו יהיה חובבני, כמות החנויות שמשתתפות בשופינג IL רק הולכת וגדלה ואתם צריכים לדאוג לתנועה משלכם.

בנוסף לניוזלטר שאמור לתת לכם בוסט יפה עם עשיתם את השלבים טוב עד עכשיו ובהנחה שהייתה לכם מספיק תנועה לאתר בשבוע האחרון, אך תוכלו להוסיף גם:

  • פרסום 3-4 פוסטים ביום בפייסבוק
  • פרסום סטורי באינסטאגרם
  • פרסום Push Notification למשתמשי האפליקציה (שתזמנו בסעיף הקודם)
  • פרסום ב SMS
  • וכמובן ניוזלטר (שתזמנו גם בסעיף הקודם)

סופר חשוב, לצור קמפיין Remarketing כדי להחזיר לקוחות שלא קנו לנחות, רצוי מאוד שיהיה פרסום רימרקטינג דינמי – מותאם כל גולש.

5. קמפיין לעגלה נטושה

הגדירו מיילים לעגלה נטושה, ותכתבו תוכן שיתאים לאירוע. תקצרו את הזמנים של שליחת המייל לנטוש העגלה משמעותית ביומיים האלה, אנחנו ממליצים להפעיל אותם כך:

מייל ראשון – אחרי שעה

מייל שני – אחרי 12 שעות

מייל שלישי – אחרי 24 שעות

* אל תשכחו להפסיק את הקמפיינים הרגילים שיש לכם על נטישה לעגלה בזמן שאתם מפעילים את הסדרה הזו. ואל תשכחו לעשות הפוך שאתם בסוף היום השני של שופינג IL.

6. תודו להם שקנו ממכם ביומיים האלה!

תפרגנו במייל תודה, תודו ללקוחות שלקחו חלק והחליטו לרכוש אצלכם בחנות. תגידו שאתם מקווים שהם יהנו מהמוצרים ואם יש בעיה הם מוזמנים ליצור איתכם קשר. תראו שאכפת לכם. אכפת לכם נכון?

למייל הזה תוכלו להוסיף לינקים להיסטוריית ההזמנות, למעקב אחר הזמנה או כל דבר שהוא יזדקק לו בזמן הזה.

בסוף, אולי גם תזכירו שבהמשך החודש יש את Black Friday ו- Cyber Monday.

7. תבקשו מהם חוות דעת על המוצרים

עכשיו שהם קיבלו את המוצרים והם מאושרים (בהנחה שהמוצרים שלכם עושים אנשים מאושרים), זה הזמן לבקש מהם המלצה. תבקשו שישאירו המלצה בתמורה להפתעה בקניה הבאה, או הנחה של 10%.. תנו להם אינסטיב, כל מה שנראה לכם שיניע אותם לכתוב חוות דעת באתר, שיספרו על השירות, של מהירות המשלוח, המוצר, כל דבר שהם רק רוצים… תגובות אותנתיות כאלה מעלות את הבטחון אצל לקוחות חדשים באתר והן יכולות לגרום למכירות נוספות בחנות ולהעלאת יחס ההמרה. בנוסף הן יוצרות חנות עשירה ומעניינת המבוססת על קהילת קונים שסוקרת את המוצרים באתר וממליצה לגולשים אחרים על בסיס חוות הדעת שלהם. כמו באתרים הגדולים.

הצעה לסיום:

אפשר ליצור תחרות בפופ אפ במקום "שירות קבלת תזכורת"… סוג של תחרות על Gift Card של 500 ש"ח לביזבוז ב Shopping IL.
רעיון כזה יכול לגרום ליותר גולשים להרשם, וזה יכול לגרום לסוג של מעורבות במדיה החברתית. מומלץ. תחשבו על זה מכאן על החנות שלכם.

אם יש לכם רעיונות נוספים, תיישמו אותם בכיף ואפילו שטפו אותנו בהם 🙂

בהצלחה במכירות!!!

שתפו

רוצה חנות באינטרנט?
רוצה לשדרג חנות קיימת?

מלא/י את הפרטים שלך בטופס הבא וניצור קשר תוך זמן קצר

אפיון זה חזון!

ענה על שאלון ותוך 10 דק׳ יהיה לך ביד
אפיון מרשים ומקצועי לאתר המכירות שלך!

מסמך אפיון לחנות נעליים לדוגמה - חברת איקומרס