הגדילו מכירות!

איך הגדלנו ללקוחה את המכירות פי 4?!
לרשום מייל וללחוץ על הכפתור האדום >

איך לקדם חנות וירטואלית באינטרנט

כמעט כל בעל עסק בתחום הקמעונאות יספר לכם כמה קשה להשיג לקוחות ולשמור עליהם לאורך זמן, ומהבחינה הזו התחרות באינטרנט היא לעיתים קשה אפילו יותר: לפעמים אתם לא מתחרים רק בחנות קטנה בצפון שעושה משלוחים לכל הארץ במחירים שוברי שוק, אלא גם בענקים הבינלאומיים.

כל זה שם את מי שבונה חנות וירטואלית במצב שבו הוא חייב ללמוד כיצד עובד שוק האונליין ותהליך קידום האתרים האורגני (SEO) בפרט. העקרונות הכללים אמנם לא שונים בהרבה מקידום של אתרים אחרים, אך יש לא מעט נקודות ספציפיות של אתרי מסחר אלקטרוני שחשוב לשים עליהן דגש. בנוסף, מבחינה תדמיתית יש עדיין לא מעט דברים שאפשר לעשות בשביל להפוך את האתרים הישראלים לאטרקטיביים יותר. אז לפני שאתם בוחרים חברה לקידום אתרים או פרילנסר, לא יזיק להכיר בעצמכם גם את העקרונות לקידום חנות וירטואלית.

תגי מטה, כותרות פנימיות והחשיבות שלהם לאחוז הלחיצות

על פי גוגל עצמה, בעוד תג הכותרת (Title) חשוב למיקום של האתר בתוצאות, תג התיאור (Description) לא משפיע באופן ישיר על המיקומים. למרות זאת, אתם בוודאי יכולים להבין מדוע תיאור מושך יותר יגדיל את שיעורי הלחיצה על הדפים שלכם בגוגל.

אבל מה קורה אם צריכים ליצור תגיות עבור מאות אם לא אלפי עמודים באתר? במקרה הזה אתם יכולים ליצור תבנית קבועה על פי התכונות של כל מוצר על מנת שהטקסט לא ייראה כמו סתם טקסט מתוך קטלוג. לדוגמה, אם אתם מוכרים טלוויזיות, תוכלו לציין כבר בתיאור בגוגל שההתקנה בחינם, שהאחריות היא אחריות יצרן וכו'. זו גם דרך להפוך את הרכישה ליותר אטרקטיבית עבור הגולשים בארץ כשהם מרגישים שמדברים איתן בעברית ויש מי שיתמוך בהם במקרה של בעיה במוצר.

כותרות פנימיות

מלבד שני התגים הנ"ל שהם תגים שלא מופיעים בתוך האתר, קיימות גם כותרות פנימיות מ-H1 עד H6 המקבילות לכותרות בתוכנה כמו וורד ומיועדות להפריד בין פסקאות בנושאים שונים או בין פסקה לתת פסקה. לרוב לא משתמשים בכותרת לאחר H3, אך מה שחשוב לזכור הוא שכותרת H1 אמורה להיות רק אחת.

גם כאן עדיף לא לכתוב רק את שם המוצר הג'נרי, אלא גם פרטים כמו שם היצרן או טכנולוגיה מיוחדת בה המוצר משתמש. בכל אופן, הכותרת הפנימית לא אמורה להיות ארוכה משורה וחצי מקסימום שתיים ורצוי כי היא לא תהיה זהה לחלוטין לתג הכותרת החיצוני.

תוכן טקסטואלי ואיפה בדיוק למקם אותו

למרות שאתר מסחר אלקטרוני הוא בסופו של דבר אתר עם דגש יותר ויזואלי מאשר טקסטואלי, גוגל עדיין לומד על כל עמוד בעיקר לפי התוכן הטקסטואלי שבו.

בחנות וירטואלית זה הופך לאתר לא קטן משתי סיבות :

1. התיאור של הרבה מוצרים עדיין לקוח מקטלוגים שהרבה אתרים אחרים משתמשים בהם, וגוגל עשוי לדרג נמוך אתרים שאין בהם מספיק תוכן ייחודי.

2. במקרים רבים הטקסט עצמו נדחף למטה מתחת לגלריה או שהפונט שלו קטן, וזו עוד נקודה אליה גוגל מתייחס.

אין דרך אחת ויחידה להתמודד עם האתגר הזה, אבל בהחלט יש כמה דברים שאפשר לנסות:

1. לכתוב תיאור ייחודי או המלצה אישית לכל מוצר נסו לחשוב למה אתם הייתם רוצים לקנות את המוצר וכיצד הוא משרת את הלקוח. בנוסף, אם יש מוצר מאוד פופולארי או כזה שאתם משתמשים בו בעצמכם בבית או בתצוגה בחנות הפיזית, כתבו עליו המלצה אישית. גם אם כבר יש לכם מוצרים באתר, עשו זאת לכל המוצרים החדשים ולחשובים ביותר שכבר הוספתם.

אם אין לכם רעיונות מה ניתן לרשום, בדקו בגוגל מה אנשים מחפשים על המשפחה הספציפית של המוצרים או אפילו על הקטגוריה הכוללת של המוצר.

2. לסדר את העמוד באופן שונה – באתרים רספונסיבים אתם לא חייבים בהכרח שיהיו שוליים והיום רוב מסכי המחשב (וגם של טאבלטים ומיני טאבלטים) הם רחבים. לכן, בפועל יש לכם יותר מקום לכתוב את תיאור המוצר.

3. הוסיפו עמודי תוכן חיצוניים – זה יכול להיות דף מבצעים חדש (שיופץ גם במייל) או מדריך קנייה בבלוג. מהעמודים האלו מקשרים אל עמודים אחרים באתר וכך מחזקים אותם. אלו גם עמודים שיותר קל לקשר אליהם מבחוץ דרך מאמרים באתרים אחרים ולהביא אליהם תנועה מרשתות חברתיות.

4. תנו לגולשים את המקום שלהם גם הגולשים יכולים לתרום לכם לתוכן באמצעות המלצות אישיות. צרו קישור לטופס פשוט שיישלח במייל לאחר שקיבלתם אישור שהפריט התקבל, כך שיהיה ללקוח קל לכתוב ביקורת על המוצר. אתם יכולים גם ליצור דף המלצות כלליות על האתר עצמו, ואז זה אפילו קל יותר…

תמונות

תמונות וגלריות תורמות בעיקר לאחוזי ההמרה, אך יש להן גם חשיבות מבחינת גוגל כאשר מצרפים אליהן תגים המתארים אותן בכמה מילים. תגים אלו נקראים תגי ALT, וגוגל עשוי להציג את התמונות הנושאות אותם בחיפוש הכללי או בחיפוש התמונות (שיש לא מעט שמשתמשים בו).

אתם לא חייבים בהכרח לתייג את הוורסיות השונות של כל מוצר שיש באתר, אבל רצוי לתייג לפחות מוצר אחד בכל סדרה או קטגוריה שיהיה המוצר הראשי אותו תרצו להציג בגוגל.

דבר נוסף : השתדלו לכווץ את התמונות כמה שיותר מבחינת המידות הפיזיות ומבחינת משקל הקובץ. יש כלים שיכולים לעשות זאת בכמויות גדולות (בתשלום) ולהפחית קבצים מסוימים אפילו ביותר מ-50%. זה עשוי להיות קריטי במובייל.

אופטימיזציה למובייל

זהו אולי הסעיף שכולם מכירים, אבל הרבה יותר קשה לבצע אותו בפועל. הסיבה היא שאתר מכירות הוא אתר יחסית מורכב עם הרבה עמודים ואלמנטים כבדים יחסית כמו תמונות וגלריות. כשמעבירים אתר כזה למובייל, האתר נהיה אפילו יותר כבד מכיוון שהדפדפן הסלולרי קורא אתרים בצורה מעט שונה.

גם כאן יש מספר פתרונות. הפתרון הראשון הוא ליצור אתר רספונסיבי שטוען רק את החלקים שקריטיים למובייל וטוען את הגרסאות הכי קטנות של כל תמונה. פתרון אחר הוא ליצור אתר ייחודי למובייל עם כתובת משלו. הפתרון השני יכול להיות מהיר יותר ליישום, אך חשוב ליצור אותו תחת כתובת דינאמית, כך שמבחינת גוגל תמיד מדובר באותה הכתובת. פורמטים מיוחדים כמו AMP עשויים להתאים לחלקים כמו בלוגים ודפים מסוימים, אך הם מוגבלים יחסית מבחינת אינטראקציות מורכבות (דפי תשלום וכו).

HTTPS (תעודת אבטחה)

  בכל מה שנוגע לאבטחה, סביר להניח שאם יש לכם חנות וירטואלית, אתם כבר יודעים עד כמה הנושא הזה חשוב. מה שאתם אולי לא יודעים הוא שגוגל נותן בונוס לאתרים מאובטחים ומציג הודעה בולטת שהאתר שלכם מאובטח בדפדפן כרום (שהוא כיום הדפדפן הפופולארי ביותר בפער ניכר מן המתחרים). בדקו שהגרסה המאובטחת היא זו שאתם משתמשים בה בכלים של גוגל כמו Google Analytics וה-Search Console.

שתפו

רוצה חנות באינטרנט?
רוצה לשדרג חנות קיימת?

מלא/י את הפרטים שלך בטופס הבא וניצור קשר תוך זמן קצר

רוצה לדבר עכשיו? צור קשר
call us icon - איקומרס
שיחה טלפונית
back you icon - חברת איקומרס
רוצה שנחזור אליך?

אפיון זה חזון!

ענה על שאלון ותוך 10 דק׳ יהיה לך ביד
אפיון מרשים ומקצועי לאתר המכירות שלך!

מסמך אפיון לחנות נעליים לדוגמה - חברת איקומרס